Juhokórejská automobilka predstavila technológiu Active Shift Control. Ide o prvé aktívne radenie prevodov pre hybridné vozidlá na svete. Technológia má zlepšiť efektivitu radenia, znížiť čas radenia o 30% a znížiť spotrebu paliva.
Originálna technológia ASC vyvinutá priamo v Hyundai Motor Group sa prvýkrát predstaví v novom Hyundai Sonata Hybrid. Nasledovať budú v logickom výbere ďalšie modely Hyundai a Kia.
ASC optimalizuje účinnosť prevodov monitorovaním radenia až 500-krát za sekundu, čím presne nastavuje rýchlosť otáčania prevodovky. Týmto spôsobom sa efektívne zvyšuje rýchlosť radenia. Využíva sa pritom riadiaci systém Hybrid Control Unit, ktorý elektromotorom vyrovnáva otáčky motora a prevodovky. Automobilka tvrdí, že napriek rýchlejšiemu radeniu je tento proces vo finále plynulejší.
Skupina Hyundai Motor Group v tlačovej správe vysvetľuje, že „bežné hybridné vozidlá nemajú meniče krútiaceho momentu, aby sa ďalej zlepšila spotreba paliva, pretože meniče krútiaceho momentu strácajú energiu počas procesu prenosu krútiaceho momentu. Aj keď je tento systém energeticky účinný, vyžaduje tiež dlhšiu dobu radenia, aby sa zaistili plynulejšie zmeny prevodových stupňov.“
Novo vyvinutá technológia ASC má pomocou hybridného motoru prevziať kontrolu nad radením prevodov softvérovým riešením HCU a znížiť ním čas radenia. Ako už bolo spomenuté to dosiahne práve veľmi aktívnym sledovaním rýchlosti otáčania prevodovky. Tento snímač je inštalovaný priamo vo vnútri elektromotora a zaznamená rýchlosť 500-krá za sekundu. Na základe nazbieraných údajov okamžite reaguje synchronizáciou rýchlosti otáčania s rýchlosťou motora.
Počas synchronizácie sa čas radenia zníži z 500 ms na 350 ms, čo je o spomenutých 30%. Výsledkom je zrýchlenie vozidla, úspora paliva a životnosť prevodovky, nakoľko sa minimalizuje trenie pri radení.