Reklama

Hyundai KONA má pohon pre každého. Ktorý si vyberiete?

Zdroj | Hyundai
TECHBOX
Zdroj | Hyundai
Zdroj | Hyundai

Hyundai KONA je moderné dynamické kompaktné SUV, ktoré prekvapí svojou veľkosťou a priestrannosťou, ale aj širokým výberom motorizácií. Dá sa povedať, že si vyberie každý.

Nechýba pritom ani plne elektrická verzia modelu Hyundai KONA Electric, ktorá nadväzuje na úspechy predchodcu, ktorý patril k najobľúbenejším elektrickým modelom na Slovensku.

Hyundai KONA je vďaka svojmu nezameniteľnému dizajnu doslova unikátom na našich cestách. Rozhodne vám odporúčame prečítať si prvý diel nášho seriálu: Úplne nová KONA prekvapí veľkosťou! Toto by ste od nej nečakali, kde sa venujeme najmä vzhľadu a rozmerom novinky. Teraz sa pozrieme na motorizácie. Základnou je benzínový trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 88,3 kW (120 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. V tomto prípade ide o pohon prednej nápravy, upozorňujeme na to preto, lebo si do tohto kompaktného mestského SUV môžete dopriať aj pohon 4×4.

Obsah pokračuje pod reklamou

Dobrou správou je, že kombinovaná spotreba motorizácie sa pohybuje na úrovni 5,7 – 6,1 l/100 km, takže rozhodne poteší vašu peňaženku. Výkon je v tomto prípade 88,3 kW/120 koní. Ak uprednostňujete automatickú prevodovku, základnú motorizáciu si môžete vybrať aj so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Zdroj | Hyundai

Ak oceníte vyšší výkon, vybrať si môžete benzínový štvorvalec 1,6 T-GDi s výkonom až 145,6 kW/198 koní. To už je poriadne „žihadlo“, pritom na spotrebe sa to až tak neprejaví, tá je pri pohone 4×2 na úrovni 6,3 – 6,5 l/100 km. V tomto prípade však už štandardne počítajte so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. A pre fanúšikov pohnu 4×4 máme dobré správy, ten si môžete dopriať práve k tejto motorizácii.

Pozrite si

Úplne nová KONA prekvapí veľkosťou! Toto by ste od nej nečakali

Ak máte chuť jazdiť úspornejšie, k dispozícii je Hyundai KONA aj s hybridným pohonom. V tomto prípade ide o kombináciu benzínového štvorvalca 1,6 T-GDi a synchrónneho elektromotora s permanentným magnetom. Elektromotor má v tomto prípade výkon 32 kW, pričom k dispozícii máte Li-Ion batériu s kapacitou 1,56 kWh. Aj čisto elektrická jazda je možná, a to nielen pri rozbiehaní či parkovaní. Kombinovaný výkon hybridného systému je v tomto prípade 104 kW/141 koní a poteší vás najmä spotreba, kde by ste sa mali dostať na priemerných 4,5 – 4,8 l/100 km. Áno, až tak veľký rozdiel to môže byť v porovnaní s konvenčným pohonom. Už len dodáme, že v tomto prípade máte k dispozícii opäť automatickú prevodovku, avšak 6-stupňovú dvojspojkovú.

Zdroj | Hyundai

Hyundai KONA však myslí aj na priaznivcov elektromobility a prináša špičkového nástupcu mimoriadne obľúbenej plne elektrickej verzie Hyundai KONA Electric. V tomto prípade sa môžete tešiť opäť na dvojicu verzií s rôznymi veľkosťami batérií, pričom s tou väčšou prejdete bez problémov 500 kilometrov. Začnime však s cenovo dostupnejšou elekrickou verziou Hyundai KONA Electric, ktorú si môžete kúpiť od 41 990 eur po uplatnení bonusu vo výške 1 500 eur. V tomto prípade máte k dispozícii batériu o veľkosti 48,4 kWh s ktorou by ste podľa metodiky WLTP mali prejsť 377 kilometrov. Prekvapuje vás to? Nemalo by, totiž KONA Electric patrí k najúspornejším elektromobilom na trhu a kombinovaná spotreba sa pohybuje na úrovni len 14,6 kWh/100 km.

Zdroj | Hyundai

Doma môžete batériu nabíjať výkonom 10,4 kW, takže z Wallboxu máte batériu plnú za približne 4,5 hodiny. Dobrou správou je, že novinka dokáže automaticky prispôsobovať teplotu batérie počas jazdy, aby ste pri nabíjaní na nabíjačke zadanej v navigácii mali optimálne podmienky nabíjania. V prípade DC nabíjania s výkonom 101 kW dokážete za 15 minút získať 162 km dojazdu.

Výkon cenovo dostupnejšieho plne elektrického modelu je 114,6 kW/156 koní. Absolútne postačujúci na jazdu v meste i mimo mesta. No ak by ste chceli viac, či už čo sa týka dojazdu alebo i výkonu, môžete si vybrať verziu so 65,4 kWh batériou. V tomto prípade sa váš dojazd predĺži až na 514 kilometrov. A to je už dojazd, s ktorým sa môžete vybrať na cestu i naprieč Slovenskom.

Pozrite si

Hyundai Kona Electric dostáva do vienka nielen krásu, ale aj inteligenciu

Rozhodne sa nemusíte báť vyraziť ani k „slovenskému“ moru, z našich skúseností vieme, že nabíjacích bodov je po ceste do Chorvátska dostatok, no vám sa stačí nabiť možno len jedenkrát. Totiž za 41 minút dokážete nabiť batériu z 10 na 80 %, čo poviete?

S väčšou batériou však dostávate aj vyšší výkon, ktorý je v tomto prípade až 160 kW/217 koní. Ide tak o najvýkonnejší model Hyundai KONA, aký si môžete dopriať. Navyše aj v plne elektrickej verzii KONA Electric máte rovnaký batožinový priestor, ako pri Hyundai KONA s benzínovým či hybridným pohonom! Navyše máte k dispozícii ďalších 27 litrov pod prednou kapotou, čo je ideálnym priestorom napríklad na odloženie káblov či iného príslušenstva k vášmu elektromobilu.

Zdroj | Hyundai
Obsah pokračuje pod reklamou

V prípade elektrického modelu Hyundai KONA Electric samotné nabíjanie môžete sledovať aj prostredníctvom aplikácie a máme pre vás ďalšiu skvelú správu. Počuli ste už o technológii V2L, čiže Vehicle-to Load? Ako prvý model výrobcu s ňou prišiel špičkový elektromobil Hyundai IONIQ5. Teraz si však môžete obojsmerné nabíjanie užívať aj v novinke Hyundai KONA Electric. Totiž z batérie elektromobilu môžete pomocou adaptéra V2L nabíjať akékoľvek elektrické zariadenie, trebárs aj kávovar či teplovzdušnú fritézu, ak si chcete urobiť piknik niekde v prírode. Jednoducho aj vonku si viete pripojiť ľubovoľné domáce spotrebiče či iné gadgety. Takáto vymoženosť sa môže hodiť aj pre nabitie vášho e-biku či elektrickej kolobežky. Podobnú vychytávku rozhodne neponúka každý elektromobil.

Vybrali ste si? Rozhodne nás sledujte ďalej, nabudúce sa pozrieme na tech vychytávky modelu, ktoré vám spríjemňujú čas za volantom tohto moderného SUV. Ak však nechcete čakať, pozrite si ponuku Hyundai KONA a či Hyundai KONA Electric hneď teraz. Potešíme vás správou, že toto mimoriadne atraktívne moderné SUV si môžete kúpiť od 22 590 eur, po uplatnení akciového bonusu.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.