Peugeot predstavil svojho nového tátoša pre svetový vytrvalostný šampionát FIA WEC 2022. Niektorými dizajnovými črtami sa Peugeot 9X8 povznáša na spotrebiteľské modely automobilky, pod kapotou je to už ale iná káva, hybridná.
Do budúcoročného šampionátu FIA World Endurance Championship nastúpi nová šelma, ktorá bude navonok výrazne odlišná od ostatných súťažiacich áut. Peugeot si totiž pri návrhu svojho nového hyperšportového modelu neodpustil svoje typické tesáky osadené v predných svetlometoch.
Pri dizajne novinky Peugeot 9X8 ale stojí za pozornosť aj absencia zadného krídla, ktoré je pre vozidlá tohto šampionátu vyslovene ikonické. Peugeot tu namiesto veľkého krídla stavil na nízkoprofilový spoiler, pri ktorom dizajnéri Peugeotu využili medzeru v pravidlách šampionátu. Tie totiž údajne hovoria iba o jednotnom nastaviteľnom aerodynamickom komponente, nie vyslovene o krídle.
Pod kapotou už figuruje spomínaný hybridný pohon, konkrétne 2,6-litrový motor V6 s dvojitým preplňovaním a celkovým výkonom 670 koní, ktorý je napojený na 7-stupňovú sekvenčnú prevodovku a zadné kolesá.
Predné kolesá poženie elektromotor s výkonom 268 koní prostredníctvom jednorýchlostnej prevodovky. Maximálny výkon spaľovacieho motora ale Peugeot 9X8 nikdy neprekročí, hybridný pohon tu slúži na pokrytie zrýchlenia a podporu pri brzdení.
Peugeot 9X8 ale napokon neuvidíme iba na okruhu, vďaka pravidlám FIA. Do dvoch rokov od štartovných pretekov daného modelu postaviť Peugeot ďalších 20 kusov prispôsobených pravidlám cestnej premávky.
Do portfólia automobilky po potrebných úpravách určite zapadne, okrem dizajnu aj svojim názvom. Číslom „9“ totiž Peugeot 9X8 odkazuje na svojich pretekárskych predchodcov, písmenom „X“ na hybridný pohon a číslom „8“ na ostatné aktuálne modely značky od modelov 208 a 2008, cez 308, 3008 a 5008, až po model 508, ktorý tiež nedávno dostal svoju športovú verziu.