Reklama

HTT postaví v Číne prvý komerčný Hyperloop, hoci len krátky

Zdroj | HTT
Juraj Procházka
Zdroj | HTT
Zdroj | HTT

Rokovania o výstavbe tratí pre superrýchlu potrubnú dopravu Hyperloop prebiehajú v USA, v Indii, v Dubaji a teraz sa pridáva aj Čína. Vývoj od senzačných plánov k realite býva zložitý a ak sa má posunúť od demonštrácie krátkych testovacích tratí k skutočnej doprave, nestačia len sľuby a dohody o porozumení, ako sa stalo aj na Slovensku.

Dôležitá referencia

Prvá dohoda, ktorú spoločnosť Hyperloop Transportation Technologies (HTT) podpísala v Číne, by mohla mať masívny dopad na akceleráciu budovania tohto typu dopravnej infraštruktúry.

Pozrite si

Nahradí električku z Bratislavy do Viedne Hyperloop? Možno áno

Spoločnosti HTT, ktorá v niektorých ohľadoch zaostávala za ostatnými priekopníkmi tejto myšlienky (Virgin Hyperloop One, Boring Company) by mohla dohoda v Číne pomôcť získať rozhodujúce body. Prináša ich kontrakt na vybudovanie trate v čínskej provincii Guizhou, v zóne technologického rozvoja Guiyang.

Samotná trasa má byť umiestnená v prefektúre Tongren vo východnej časti Guizhou, no bude dlhá len 10 kilometrov. Na takej krátkej vzdialenosti Hyperloop rozhodne nevyvinie maximálnu deklarovanú rýchlosť 1100 km/hod.

Pozrite si

Virgin Hyperloop One vybuduje dráhu v Indii

Hoci by to bolo teoreticky možné, z praktického hľadiska by také čosi nedávalo zmysel a preťaženie pri zrýchlení a brzdení by predstavovalo značný diskomfort. Zatiaľ chýbajú detaily, aké konkrétne lokality trasa spojí.

Zárodok rozsiahlej infraštruktúry?

Súčasťou dohody je, že spoločnosť HTT založí pre budovanie trate samostatný čínsky subjekt. Ide o bežnú prax v Číne, keď zahraničné spoločnosti majú bez miestnej spoluúčasti často výrazné obmedzenia.

Zdroj | HTT

Partnerská spoločnosť bude zodpovedná za riešenie technológie a navrhovanie „základných zariadení“. Pravdepodobne to bude zahŕňať tak vývoj dopravných vagónov, ako aj pohonného systému na báze magnetickej levitácie maglev.

Pozrite si

Boring Company získala zákazku na podzemný hyperloop v Chicagu

Zástupcovia zo strany mesta Tongren budú zodpovední za budovanie dopravnej infraštruktúry. Obidve strany by mali financovať projekt rovnakým dielom, pričom HTT sa bude opierať aj o investorov.

Zdroj | Hyperloop One

Tongren je vzdialený asi 400 km od Guiyangu, metropoly západočínskej provincie Guizhou. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti HTT Dirka Ahlborna sa zvolená oblasť vyznačuje „unikátnou topografiou“. Miesto bolo zrejme vybrané tak, aby pomohlo vyskúšať rôzne stavebné metódy a otestovať dopravný systém v rôznych druhoch terénu.

Pozrite si

Brogan BamBrogan postaví „pomalý“ Hyperloop v Colorade

Priemyselno-technologická zóna v Guiyangu bola vytvorená na začiatku milénia, aby prilákala do regiónu technologické spoločnosti. To sa aj podarilo, keďže dnes tu pôsobia firmy ako Qualcomm, Foxconn, Microsoft, Huawei, Tencent, alebo internetový obchod Alibaba.

Hoci ide o veľmi krátku trasu, Hyperloop Transportation Technologies potvrdila, že má ísť o komerčnú, nie testovaciu trať. Pokiaľ bude projekt úspešný, mal by sa stať základom budovania rozsiahlejšej dopravnej infraštruktúry, ktorá zlepší dopravné spojenia v regióne.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.