Honda CR-V patrí medzi modely, ktoré formovali prerod outdoorových výkonných vozidiel do modernej a mimoriadne obľúbenej kategórie SUV. Nové verzie sú vybavené výkonným benzínovým motorom, ktorému pomáha elektromotor.
Posledné októbrové dni sme mali zverenú do opatery Hondu CR-V e:PHEV Advance Tech, s ktorou sme za týždeň najazdili 1 002 km. V akej forme je legenda dnes?
Výhody
- jazdné vlastnosti
- komfort
- spotreba
- kvalitné materiály
Nevýhody
- nevýrazné disky
- len 18″ kolesá
Honda CR-V pútala pozornosť a stala sa populárnou už od prvého uvedenia na trh v roku 1995. Vždy bola spoľahlivým, praktickým a štýlovým SUV, preto sa nikto nemôže diviť, že sa stala jedným z najpredávanejších modelov značky Honda.
Už pred prevzatím vozidla nám bolo jasné, že ideme testovať vylepšenia v oblasti technológii, výkonu a samozrejme pozrieme sa na modernizáciu dizajnu. Ale ani na chvíľu sme nepomysleli, že by sklamala a prestala byť jedným z najpredávanejších modelov svojej triedy.
Nami testovaná plug-in hybridná Honda CR-V súčasnej 6. generácie v zlatej farbe sa nedala prehliadnuť a to nielen pre svoje veľké rozmery, ale svoje zohrali i lakované lišty a lemy vo farbe karosérie, ktoré jednoznačne pridali na štýlovosti a luxuse. Pocit „som niečo viac“ nás sprevádzal od prvého pohľadu až po užívanie si komfortu z jazdy počas celého týždňa testovania. Auto vo výbave Advance Tech – jediná s plug-in hybridným pohonom – je vyskladaná tak, aby vás rozmaznávala a vy ste sa cítili bezpečne a pohodlne pri všetkých štýloch jazdy.
Nová Honda CR-V je oproti predchádzajúcej generácii o 10 mm širšia a o 80 mm dlhšia, je to proste dobre tvarované rodinné SUV. Vďaka väčšiemu pôdorysu umožnila konštrukcia posunúť A-stĺpiky ešte viac dozadu a predĺžiť kapotu. Výsledkom je dynamickejší vzhľad. V kombinácii s výraznými horizontálnymi líniami a o 40 mm dlhším rázvorom je to stále dobre známe CR-V, ktoré ide s dobou.
Hodna nám zverila do rúk dobre vybaveného jedinca. Začnime základnými údajmi:
zdvihový objem motora (cm³) | 1 993 |
palivo | benzín |
počet valcov | 4 |
výkon motora (kW / ot/min) | 109 / 6 100 |
krútiaci moment motora (Nm / ot/min) | 189 / 4 500 |
výkon elektromotora (kW) | 135 |
krútiaci moment elektromotora (Nm): | 335 |
maximálna rýchlosť (km/h) | 195 |
zrýchlenie 0 – 100 km/h (s) | 9,4 |
spotreba paliva (l/100 km) kombinovaná (WLTP) | 6,2 |
rozmery d/š/v (mm) | 4 707 / 1 866 / 2 152 |
kapacita batérie EV (kWh) | 17,7 |
dojazd EV (km) kombinovaný (WLTP) | 82 |
objem batožinového priestoru (l) | 617 (635 aj s priestorom pod podlahou) |
Honda e:PHEV je vybavená 17,7 kWh batériou a 6,8 kW palubnou nabíjačkou, ktorá ju nabije zhruba za 2,5 hodiny. Systém Honda SENSING 360 má 100° prednú kameru, predný radar a štyri rohové radary, ponúkajúce panoramatický 360° pohľad na okolie.
Použité materiály v interiéri sú v prémiovej kvalite, na prvý dotyk cítite, že vydržia roky. Honda ostáva v dizajne konzervatívna, nenájdete tu hi-tech riešenia, ktoré prinášajú napr. európske automobilky. Pre niekoho to môže byť mínus, nás to však nevyrušovalo.
Vodič má pred sebou kvalitný multifunkčný displej s 10,2″ uhlopriečkou. Základné informácie o jazde sa zobrazujú v head-up displeji. Podobne ako v Honde ZR-V, aj tu sme si pochvaľovali displej infotainmentu. Opticky sa zdá malý, no má postačujúcich 9″. Na rozdiel od drvivej väčšiny v iných autách, výrobca tu použil matný povrch. To znamená, že vás nerušia odlesky, zamastený povrch, či usadený peľ (zvyčajne je tam všetko vymenované). Displej v CR-V má dobré rozlíšenie, je čitateľný s prehľadným menu. Samozrejmosťou je podpora Apple CarPlay a Android Auto, bezdrôtová nabíjačka či po dva USB porty vpredu i vzadu.
Pri vyhadzovaní smerovky doprava zobrazí displej infotainmentu náhľad kamery a vy tak máte vynikajúci pohľad v problematickom uhle. O tom, že ide o dobrého pomocníka sme sa presvedčili napríklad v bratislavských kolónach pri prechádzaní z ľavého pruhu do pravého. Má to však aj svoje negatívne stránky, live view vám totiž pri zapnutí smerovky zruší pohľad na navigáciu – ak ste v neznámom prostredí v komplikovanej dopravnej situácii stratíte prehľad, kde máte ísť.
Honda je veľmi dobre odhlučnená, takže na diaľnici odporúčame používať tempomat, ináč si ani nevšimnete, že prekročíte povolenú rýchlosť. Audiosystém od Bose má v tejto výbave 12 reproduktorov, je nielen výkonný, ale aj kvalitný bez ohľadu na to, aký žáner preferujete.
Jazdiť v novej Honde CR-V znamená, že máte nad sebou ochrannú ruku mnohých asistentov a bezpečnostných systémov. Len airbagov sme tu napočítali 11! Výrobca tu zmestil pokročilý systém podpory riadenia Honda SENSING. Ten sa skladá z týchto prvkov: upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, systém pre udržovanie v jazdnom pruhu, systém pre zmiernenie následkov nehody, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, inteligentný obmedzovač rýchlosti, asistent pre pomalú jazdu v kolóne, asistent pre jazdu v dopravnej zápche, systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie, protikolízny systém pri nízkej rýchlosti, sledovanie jazdného pruhu, sledovanie pozornosti vodiča, adaptívny tempomat, ovládanie riadenia akcelerácie pre zmiernenie následkov nehody a systém pre elimináciu mŕtveho uhla a upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku – vzadu.
Napriek tomu, čo CR-V vo výbave má a jeho prevádzkovej hmotnosti 1 916 kg, priemerná spotreba SUV nám nevzala úsmev z pier. Plug-in hybridný pohon má reálny dojazd do 60 km, čo je na bežné vozenie po meste absolútne postačujúce, vtedy sa viete dostať na priemernú spotrebu 2 l/100 km. Jazdili sme však najmä dlhé trasy, no ani vtedy to nebola žiadna katastrofa. Výsledný priemer po 1 000 km bolo 6,8 l/100 km a to sme najazdili po diaľnici 800 km!
Cena CR-V (e:HEV Elegance 2WD) začína na 45 490 €. My sme testovali Hondu CR-V e:PHEV Advance Tech v celkovej sume 56 740 €. Výrobca ponúka 3-ročnú záručnú dobu / 100 00 km + 5 rokov / 100 000 km na hybridný systém. Plug-in hybrid mal v porovnaní s Full hybridom navyše 18“ adaptívne tlmiče, parkovací asistent Honda Parking Pilot a dizajn exteriéru len pre PHEV (predná maska, nárazníky, lemy blatníkov, čierne kryty spätných zrkadiel a interiér PHEV).
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.