Výrobca e-bikov Hibike útočí na konkurenciu novým modelom Hybe. Vsádza na pohonnú jednotku od Bosch a nie sú mu cudzie ani rôzne náročné trasy.
Model sa pýši nápadným dizajnovým jazykom Haibike s hrubými trubkami a rovnými líniami. Má charakteristické zalomenie v hornej a dolnej trubke a tiež vzpery sedadla a reťaze sú rovnako masívne ako pri ostatných modeloch značky.
O jeho terénnej povahe vypovedajú nasledujúce dva údaje, a to 170-milimetrový zdvih vidlice, pričom zdvih rámu je 160 mm a 27,5-palcové koleso vzadu, vpredu je 29-palcové. V súčasnosti ide zrejme o najpopulárnejšie zdvihy v segmente e-bikov.
O pohon sa stará systém od Bosch, konkrétne model Performance Line CX Race s nominálnym výkonom 250 W a veľmi slušným krútiacim momentom na úrovni 85 Nm. Motor je dodávaný s integrovaným chladiacim systémom, ktorý predlžuje životnosť celého systému.
Integrovaná batéria má kapacitu 750 Wh, ktorú môžete rozšíriť o ďalších 210 Wh pomocou voliteľnej predlžovacej batérie. Výrobca ale aktuálne neuvádza odhadovaný dojazd.
Systém sa ovláda diaľkovým ovládačom Bosch LED umiestneným na riadidlách. Avšak vzhľadom na množstvo tlačidiel to nie je ideálna voľba na preteky, pretože je príliš ľahké stlačiť nesprávne tlačidlo.
Na výber budú dve verzie, a to Haibike Hybe 9 a Hybe 11. Obe ponúkajú maximálne zaťaženie jazdca do 120 kilogramov a sú veľmi podobné. Jediným rozdielom je, že Hybe 9 má motor bez prívlastku Race. Cena lacnejšieho kúsku je 7 999 eur, drahší potom vyjde na 10 999 eur.