V okolí škôl, škôlok, detských domov, ihrísk a podobných miest sa pohybuje množstvo detí. O ich prítomnosti väčšinou informuje len výstražná značka „Pozor deti!“
Vďaka nedbanlivosti niektorých vodičov dochádza v okolí podobných miest k nebezpečným situáciám. Nepozornosť, prekračovanie rýchlosti atď.
Kreatívna agentúra Forsman & Bodenfors vytvorila pre spoločnosť If Insurance reklamnú kampaň propagujúcu aplikáciu Slow Down GPS. Táto aplikácia funguje podobne ako iné GPS navigácie. Rozdielom však je reagovanie pri prechode miestami, na ktorých sa vo zvýšenej miere pohybujú deti – práve okolo škôl, škôlok apod.
Aplikácia zmení farbu hlasového asistenta. Miesto typického hlasu dospelej ženy sa z aplikácie ozve detský hlas. Dôvodom tohto kroku je, že dospelý človek je vraj oveľa vnímavejší na detský hlas ako na hlas dospelej osoby.
Nemáme overené, či podobná aplikácia v reálnom živote funguje. Avšak, môžete sa skúsiť o tom presvedčiť sami. Slow Down GPS je dostupná v iTunes App Store a samozrejme aj v Google Play Store. Bezplatne, avšak len vo švédskom jazyku.