- #Novinky
- 3 min.
- 14.10.2019
Google Stadia bude rýchlejšia a responzívnejšia, než lokálny herný hardvér
Google vie, že pripravovaná herná služba Stadia môže stroskotať na príliš vysokej latencii. Do služby preto zakomponuje tzv. negatívnu latenciu, ktorá bude využívať extrémne snímkovanie a predpovedanie krokov hráča.
Herná služba Google Stadia bude postavená na výkonných serveroch, ktoré nahradia herné počítače a konzoly umiestnené priamo v domácnostiach hráčov. Každé stlačenie tlačidla bude musieť putovať na servery spoločnosti Google a späť. Spoločnosť si však napriek tomu verí a tvrdí, že do jedného až dvoch rokov bude Stadia rýchlejšia a responzívnejšia, než lokálny hardvér.
Aj pri hraní na počítači či hernej konzole sa vytvára istá dávka latencie, za ktorú môžu bezdrôtové myšky, klávesnice alebo ovládače, monitory alebo iné hardvérové nedostatky. Pri cloudovom hraní sa k tomu všetkému pridáva aj odozva vytváraná samotným prenosom dát cez internet, kvôli čomu môžu hráči v dnešných cloudových službách pociťovať, že hra nereaguje na ich akcie v reálnom čase.
Majd Bakar, viceprezident pre softvérové inžinierstvo služby Google Stadia, sa v najnovšom čísle časopisu Edge rozrozprával o fungovaní služby a metódach, ktoré spoločnosť využije pre boj s vysokou latenciou. Do jedného alebo dvoch rokov plánuje prekonať domáce herné konzoly, ktoré vykresľujú väčšinu titulov pri 30 snímkach za sekundu.
Google do služby Stadia zabuduje takzvanú negatívnu latenciu, ktorá môže spočívať v niekoľkých rôznych technikách. Prvou z nich je extrémne vysoké snímkovanie obrazu, ktoré je využívané už dnes v e-športe. Hra prakticky beží na tak vysokom snímkovaní, ktoré nedokáže zobraziť ani ten najlepší herný monitor na trhu. Keďže sa však do monitoru dostáva iba najnovšia snímka z grafickej karty, hráč vidí najaktuálnejšie dianie z hry.
Druhou metódou môže byť predpoveď najpravdepodobnejších krokov hráča, resp. simulácia niekoľkých možných scenárov, ktoré môžu v najbližších stotinách v hre nastať. Výkonnostné kapacity serverov služby Stadia by to teoreticky dovoľovať mohli a ak existuje firma, ktorá by si mohla trúfnuť takúto techniku implementovať do reálnej služby, je to práve Google.
Treťou metódou podľa portálu VentureBeat môže byť retrospektívne prekresľovanie hry, prirovnávané aj k cestovaniu v čase. Túto metódu využíva emulátor RetroArch, ktorý po zmene vstupu hráča (stlačení tlačidla) vráti hru o jednu snímku naspäť a následne vygeneruje dve ďalšie snímky, čím sa vstup hráča v hre prejaví jednu snímku predtým, ako tlačidlo v skutočnosti stlačil.
In the year 2018, time travel became a reality.
…but we only use it for retro video games. @libretro pic.twitter.com/4LLyI2bvDf— Tyler Loch (@TylerLoch) April 1, 2018
Služba Google Stadia bude oficiálne spustená už budúci mesiac. Zo začiatku bude dostupná iba pre platiacich používateľov za 9,99 dolárov mesačne. Budúci rok má do ponuky pribudnúť aj bezplatný variant.