Po tom, čo Google obohatil svoje Google Mapy o ukazovateľ aktuálnej vyťaženosti podnikov, zameral sa na rozšírenie zobrazovaných údajov o informáciu o dostupnosti pre hendikepovaných.
Aplikácia Mapy je na Google Play obchode náramne obľúbená, čomu nasvedčuje skóre 4,3 z 5 a miliardy stiahnutí. Podobne to vyzerá aj na iOS platforme, kde približne 70% používateľov vyjadrilo sympatie tejto appke..
Projekt doplnenia informácie o dostupnosti pre hendikepovaných v čo najväčšom počte, nebol ani zďaleka hlavným zameraním vývojárskeho tímu.
Čoraz viac obľúbené pravidlo o ,,20 percentách času“ zavedené už v začiatkoch spoločnosti zakladateľom Sergeyom Brinom a Larrym Pageom prinieslo ďalší spomínaný výsledok.
Zaujímavosťou je, že práve pre používateľov veľké projekty ako Gmail, AdSense a Google News, sú produktom nadčasovej politiky firmy.
Novodobá úprava pravidla už nie je taká otvorená množstve nápadov. Zamestnanci sa už nemôžu pustiť do tvorby niečoho nového bez udelenia povolenia od ich nadriadeného. To spôsobilo rapídny pokles o tento čas u pracujúcich.
Za zmienku stojí tiež projekt „Miestny sprievodca“ vedený produktovým manažérom Google Drive (Rio Akasaka), ktorý sa snaží prostredníctvom krátkych otázok návštevníkov daných miest, získať čo najviac užitočných údajov.
Tieto a aj ďalšie projekty vznikajú predovšetkým v dôsledku stanoveného cieľa spoločnosti, ktorý je o získavaní čo najväčšieho počtu dát a ich následného sprístupnenia verejnosti.
Slovenskí používatelia si novú funkciu ešte nemajú možnosť vyskúšať, no tak ako aj spomínaná aktuálna vyťaženosť podnikov neprišla okamžite do vašich aplikácií, tak podobný scenár môžete očakávať aj v tomto prípade.