Reklama

Gmail už nebude skenovať správy za účelom prispôsobenia reklám

Zdroj | Engadget
Viktor Šmidák
Zdroj | Engadget
Zdroj | Engadget

Gmail na prispôsobenie reklamy používa prehliadanie správ, ktoré sú doručené do mailovej schránky. Tomu má do konca tohto roka definitívne odzvoniť.

Mailový klient od Google patrí medzi najpopulárnejšie produkty spoločnosti. Niektorí však môžu namietať, že celý vyhľadávací gigant je len veľký obchod s reklamou a zberom osobných údajov.

Pozrite si

Gmailify – funkcie Gmail aj bez @gmail.com

Gmail má v sebe zakomponovaný skener, ktorý hľadá kľúčové slová. Na základe nich vie veľký brat prispôsobiť reklamy každému osobne. A i napriek tomu, že toto prehliadanie má na starosti stroj a nie človek majú niektorí z 1,2 miliardy používateľov na tento zásah do súkromia ťažké srdce. To by sa však malo už o chvíľu zmeniť.

Zdroj | Google

Po tom, ako spoločnosť zrušila túto aktivitu v business verzii Gmailu, ktorý spadá do skupiny G Suite sa tak zmeny dočkáme aj my, bežní používatelia. Nové pravidlo nadobudne účinnosť do konca tohto roka.

Pozrite si

7 tipov, ktoré oceníte ak používate Gmail

To samozrejme neznamená, že ostatné služby od Google, ale aj iných spoločností nebudú vaše dáta zbierať. Vyhľadávač si na nás aj ďalej posvieti. Či to už bude história prehliadania, stránky, ktoré navštevujeme, videá, ktoré sledujeme na YouTube a ďalšie.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.