Gmail na prispôsobenie reklamy používa prehliadanie správ, ktoré sú doručené do mailovej schránky. Tomu má do konca tohto roka definitívne odzvoniť.
Mailový klient od Google patrí medzi najpopulárnejšie produkty spoločnosti. Niektorí však môžu namietať, že celý vyhľadávací gigant je len veľký obchod s reklamou a zberom osobných údajov.
Gmail má v sebe zakomponovaný skener, ktorý hľadá kľúčové slová. Na základe nich vie veľký brat prispôsobiť reklamy každému osobne. A i napriek tomu, že toto prehliadanie má na starosti stroj a nie človek majú niektorí z 1,2 miliardy používateľov na tento zásah do súkromia ťažké srdce. To by sa však malo už o chvíľu zmeniť.
Po tom, ako spoločnosť zrušila túto aktivitu v business verzii Gmailu, ktorý spadá do skupiny G Suite sa tak zmeny dočkáme aj my, bežní používatelia. Nové pravidlo nadobudne účinnosť do konca tohto roka.
To samozrejme neznamená, že ostatné služby od Google, ale aj iných spoločností nebudú vaše dáta zbierať. Vyhľadávač si na nás aj ďalej posvieti. Či to už bude história prehliadania, stránky, ktoré navštevujeme, videá, ktoré sledujeme na YouTube a ďalšie.