Zahrajte sa s nami aktuálne novinky zo sveta PC, PS a Xbox hier. O akciu a výbornú grafiku opäť nebude núdza.
Mass Effect: Andromeda
Sériu Mass Effect milovníkom RPG hier netreba predstavovať. Jednotka v roku 2008 odštartovala veľký boom a ukázala skĺbenie neopozeraných svetov a výborného príbehu. Pokračovanie, ktoré prišlo dva roky na to, je pre mnohých oprávnene najobľúbenejším dielom a vylepšilo, čo sa dalo.
Zavŕšenie trilógie spred piatich rokov nebolo najhoršie, no mnohým pokazil dojem hlavne koniec hry, ktorý autori ešte dodatočne opravovali. Andromeda úmyselne nenesie vo svojom názve číslovku 4. Autori z Bioware chceli vdýchnuť nový život do tohto milovaného sci-fi, a tak presúvajú dianie do neprebádanej galaxie.
V úvode dostávate na výber jednu z dvoch postáv súrodencov Ryderovcov. Ste súčasťou Andromeda Initiative, ktorej úlohou je preskúmanie oblasti mimo mliečnej dráhy s cieľom hľadania nových planét vhodných na osídlenie.
Autori si takto v podstate vytvorili zadné vrátka a nevenujú veľa zmienok dianiu v pôvodnej trilógii, keďže táto iniciatíva sa vydala na cestu počas druhého dielu a na miesto sa dostala po 600 rokoch, keď vás zobúdzajú z umelého spánku.
Autori iba lenivo prehodili niektoré motívy zo starších častí a dali im nové pomenovanie. Tentoraz nie ste Spectrou, ale Pathfinderom, vaším cieľom nie je zastaviť Gethov, ale Kettov a popritom musíte odkryť tajomstvo vyspelej technológie neznámych Remnant, ktorí v podstate striedajú Protheans z pôvodnej série.
Stretnete väčšinu mimozemských rás, ktoré už poznáte, i keď niektoré boli úplne vynechané a boli nahradené žalostne malým množstvom nových mimozemšťanov, čo je škoda, keďže sa nachádzame v úplne neprebádanej oblasti. Príbeh nie je najhorší a určite má svoje momenty, treba si uvedomiť, že autori sa skutočne snažia o niečo iné a do popredia sa dostáva hlavne preskúmavanie a odľahčený tón.
I keď o napínavé momenty nebude núdza, už nedisponujú takou kvalitou, ako sme boli pri tejto sérii zvyknutí. Na škodu je hlavne roztrieštená štruktúra hry. Je tu až nechutné množstvo questov, či už hlavných, alebo vedľajších a veľké množstvo z nich pôsobí ako repetitívna vata. Silné dejové momenty sú tak často zavraždené neustálym cestovaním, chodením a scantovaním hovadín.
Bohužiaľ je to už fenomén moderných hier s otvoreným, resp. polootvoreným svetom. Na podobné neduhy najviac utrpela minuloročná Mafia 3.
Problémom v štruktúre je aj to, že niektoré vedľajšie úlohy majú naozaj zaujímavý príbeh a dosahujú občas vyššej kvality, ako hlavný dej, ale je ich málo a ťažko ich hľadať medzi množstvom misií, čo tu na vás vyskočí už v úvodnej dvojhodinovke.
V niektorých vedľajších misiách sa nachádza aj množstvo dôležitých informácií, ktoré boli nepochopiteľne vytiahnuté z hlavného deja a človek ich tak ľahko môže prehliadnuť. Vaša nová posádka vám už neprirastie k srdcu tak, ako to bývalo zvykom a niektorí členovia vašej posádky sú vyslovene iritujúci a rýchlo stratíte motiváciu k akejkoľvek komunikácii s nimi.
Zmenou prešiel aj dialógový systém. Predtým ste sa mohli profilovať prostredníctvom príklonu k dobrým, alebo zlým odpovediam. Teraz budete mať na výber hneď štyri možnosti, a to emotívnu, logickú, neformálnu, alebo profesionálnu odpoveď. Tie nanešťastie v konečnom dôsledku majú skoro vždy rovnaký výsledok, a teda ich význam sa mierne stráca.
No na druhej strane tieto reakcie pôsobia v dialógoch omnoho prirodzenejšie a rozumiem, čo sa tým autori snažia dosiahnuť. Je tu ale až priam odpudivý príklon k romantike medzi postavami, z čoho máte v konečnom dôsledku pocit, ako keby Ryder chcel obšťastniť všetko, čo má aspoň dve nohy.
Veľkou zmenou prešiel aj súbojový systém a musím povedať, že ide o zmenu nanajvýš pozitívnu. Po novom sú súboje omnoho dynamickejšie a nútia vás nelepiť sa stále ku krytu. Samotný cover systém je automatický, a teda vaša postava sama zaľahne do krytu, keď je v jeho blízkosti. Má to svoj význam, lebo súboje si naozaj vyžadujú veľkú mobilitu.
K tejto mobilite vám dopomôže hlavne jetpack, vďaka ktorému sa dá skákať do výšok, alebo uskakovať do bokov. Celý tento systém je nielen zábavný, ale na vyšších obtiažnostiach predstavuje veľkú výzvu. Nanešťastie došlo k okresaniu možností ovládania vášho tímu a po novom môžete vašu dvojicu posielať iba z bodu A do bodu B.
Naopak príjemnou zmenou je zrušenie obmedzenia výberu triedy schopností, ako sme to poznali v tejto sérii. Teraz môžete kombinovať jednotlivé bionické a technické schopnosti a ukladať si ich kombinácie do profilov. Každý takýto profil má rozdielne výhody, ktoré závisia od toho, aké schopnosti ste si nakombinovali. Toto celé má však jednu odvrátenú stranu.
Andromeda má naozaj zle zvládnutý interface, a tak prvé hodiny v hre, kým sa vyznáte, čo kde nájsť a čo sa ako používa, môžu byť nesmierne frustrujúce. A to nielen pre nových hráčov, čo so sériou nemajú skúsenosti.
Totiž v úvodnej dvojhodinovke budete musieť prehltnúť fakt, že tu na vás vyskočí veľká rozmanitosť schopností, profilov, možnosť výskumu a vývoja, misií, vedľajších misií, ale ja nával kódexov na čítanie.
S grafickou a zvukovou stránkou to tiež nie je jednoduché. Nové svety sú skutočne nádherné a rôznorodé, no celkový dojem kazia nepodarené modely tvárí, ale aj celkové animácie postáv. Prirodzené emócie tu jednoducho chýbajú, a to je obrovský problém, lebo tým trpí celkový tón hry.
Nevyhnete sa ani väčšiemu množstvu technických problémov, niektoré už síce autori poriešili prostredníctvom prvých updatov, no stále je tu čo opravovať. Zamrzia hlavne poklesy snímkovania a slabšie vykresľovanie. Dabing a zvuky sú na tom podstatne lepšie a hudba je naozaj skvelá, no z nepochopiteľného dôvodu sa objavuje iba príležitostne.
Andromeda neponúka komplexný otvorený svet, ale skôr zhluk polootvorených väčších či menších svetov. Všeobecne mi prišli lepšie spracované tie menšie a naopak, tie obrovské často zívali prázdnotou. Na dlhší presun využijete novú mašinu s názvom Nomad, ktorá vás dostane aj do ťažšie prístupných oblastí.
V hre sa ako doplnok nachádza aj nový multiplayer, ktorý je naozaj vydarený. Je pevne previazaný s hrou, no ak nechcete, tak do neho vôbec nemusíte vojsť, no minimálne by som vám odporúčal vyskúšať dostupné Apex misie v kooperácii s vašimi priateľmi.
Hra je robená prioritne pre fanúšikov série a nováčikom by som odporúčal pustiť sa do hry až po odohraní pôvodnej trilógie. Fanúšikovia budú mať spočiatku s Andromedou problém, no treba si uvedomiť, že Bioware úmyselne zmenil tón hry, do popredia sa dostáva prieskum a v tomto ohľade toho ponúka naozaj mnoho.
Celkový dojem mohol byť lepší, keby nebolo citeľne uponáhľaného vydania, následkom čoho utrpela hlavne technická stránka hry.
Hodnotenie: 72%
Platformy: PC, PS4, Xbox One
Call of Duty: WWII
Presne ako si fanúšikovia žiadali, COD séria sa presúva z modernej vojny naspäť ku koreňom do obdobia druhej svetovej vojny. Hra je pod taktovkou Sledgehammer Games, ktorí priniesli pomerne podarený Advanced Warfare. V kampani, ktorá nás prevedie rokmi 1944 a 1945, začneme vylodením v Normandii v koži Reda Danielsa, ktorého si strihol herec Jonathan Tucker.
Autori sa v kampani snažia o vyobrazenie brutality vojny. Mimo klasického multiplayeru nám hra ponúkne aj separátnu kooperačnú príbehovú časť s nacistickými zombíkmi. Zostáva dúfať, že hru nepochová staručký engine.
Dátum vydania: 3. november 2017
Platformy: PC, Xbox One a PS4
Star Wars: Battlefront 2
Pokračovanie čisto multiplayerového Battlefrontu so sebou prináša jednu veľkú zmenu, a to singleplayer kampaň. O sieťovú hru sa už štandardne bude starať DICE a budete sa v nej môcť ponoriť do online súbojov až v 40-tich ľuďoch naprieč všetkých dostupných ér Star Wars sveta. Sólo hru bude mať pod palcom Motive studios.
Príjemným prekvapením je, že v kampani sa pozrieme na odvrátenú stranu mince v koži veliteľky imperiálnych zložiek Iden Versio. Príbeh by nám mal posvietiť na 30-ročnú medzeru medzi Return of the Jedi a The Force Awakens, kedy vzrástla moc Prvého rádu.
Dátum vydania: 17. november 2017
Platformy: PC, PS4, Xbox One
Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
Predtým, ako Naughty Dog prišli s dobrodružnou akciou Uncharted, ktorá má za sebou už 4 časti, sa títo talentovaní herní developeri preslávili dnes už kultovou skákačkou Crash Bandicoot. Prvý diel priniesli už v roku 1999 ako Playstation exkluzivitu.
N. Sane Trilogy bude remastrom celej kolekcie, no nepôjde iba o zlepšenie rozlíšenia, ale štúdio Vicarious Visions, ktoré sa stará o túto prerábku, pridalo kompletne nové animácie aj audio. Taktiež aj herná schéma bude premapovaná, aby bol dosiahnutý ideálny zážitok s dualshock ovládačmi. Príjemná je aj cena pod 40 eur.
Dátum vydania: 30. jún 2017
Platformy: PS4
Autor: Peter BAČA