Ford Kuga prišiel po facelifte zmodernizovaný a prináša aj zmenenú ponuku dostupných pohonných jednotiek, vypustil sa diesel, čo je zrejme odpoveď na sprísňujúce emisné normy. Dobrou správou je, že sa stále môže pochváliť výbornými jazdnými vlastnosťami.
Nič nové neodhalíme, ak prezradíme, že Ford Kuga patrí medzi najkupovanejšie modely tejto značky v Európe. Výrobca sa snažil modernizáciou udržať vozidlo v hľadáčiku vodičov, preto nešetril na novinkách, ktoré priniesol nový facelift.
Výhody
- priestranný interiér
- komfortný podvozok
- veľký a matný displej infotainmentu
- kvalitné materiály v interiéri
Nevýhody
- zastaralý head-up displej
- ovládanie klímy len cez infotainment
- viditeľná štruktúra vyhrievania čelného skla
- české menu
Ak sa pozriete pozorne na jednotlivé časti karosérie, zmeny vidieť všade, ale asi najväčšie sú, ako to už býva nepísaným pravidlom, v prednej časti. Oproti predchodcovi faceliftová verzia má LED pás spájajúci svetlomety, zmenenú masku chladiča, tá navyše prináša umiestnenie loga Ford, ktoré nielen narástlo, ale presunulo sa z kapoty do stredu chladiča. Kuga tiež dostala nový prepracovaný nárazník.
Zmenil sa tvar svetlometov, vyššia výbava má za príplatok v ponuke pokročilé maticové osvetlenie, čo v konečnom dôsledku prispôsobuje svetelný lúč na ceste z načítaných údajov z dopravných značiek a navigácie, zároveň svieti tak, aby neoslnil účastníkov cestnej premávky. Lakované lemy blatníkov zjednotili vzhľad karosérie, čím sa dosiahol celkový elegantnejší a uhľadnejší vzhľad vozidla. Vzadu sa zmenili LED svetlá, pozornému oku neuniknú ani skutočné koncovky výfuku.
Použitie kvalitných materiálov a ich precízne spracovanie, zaujímavé farebné prevedenie, napr. čierny strop umocňovali celkový dojem, že sedíte v luxusnejšom vozidle. Uvítali sme stropnú ovládaciu konzolu s odkladacím priečinkom na okuliare. Testované vozidlo ďalej malo panoramatickú strechu, ambientné osvetlenie, športový volant, pohodlné sedadlá, posuvnú zadnú lavicu, vďaka ktorej viete meniť podľa potreby priestor pre pasažierov na zadných sedadlách, alebo kapacitu batožinového priestoru.
Zadné operadlá sú polohovateľné, sklopením stredového získate lakťovú opierku s držiakmi na poháre, dvaja pasažieri sediaci vzadu si môžu užiť ešte viac komfortu. Ford Kuga je veľmi pohodlné rodinné auto, kde je dostatok priestoru a nikto z cestujúcich sa nebude cítiť stiesneno.
Objem batožinového priestoru je 420 litrov, ktorý posunutím zadných sedadiel viete zväčšiť na takmer 630 litrov a ak by ani to nestačilo na prevoz nákladu, viete sklopením zadných sedadiel dostať 1 517 litrov. Áno, Kuga je väčšia, ako v skutočnosti vyzerá.
Po otvorení vozidlá sme si v kabíne všimli ako prvé zmenu obrazovky infotaimentu, ktorá narástla a má uhlopriečku 13,2”. Ford sa nerozhodol pre zlúčenie prístrojového panela s infotaimentom ako iné automobilky, ale ponechal ho ako samostatný prvok. Zväčšenie obrazovky eliminovalo časť tlačidiel umiestnených predtým pod obrazovkou, teraz napríklad budete klimatizáciu ovládať pomocou viditeľnej spodnej lišty s príslušnými ikonami.
Nový systém SYNC4 má dvojnásobný výkon, čo skutočne cítiť na rýchlejšej a efektívnejšej odozve. Funguje bez problémov, je intuitívny a ľahko nájdete všetky potrebné funkcie. Samozrejmosťou je bezdrôtové pripojenie so smartfónom cez Android Auto a Apple CarPlay. Trošku nás sklamalo prevedenie head-up displeja, ten nepremieta údaje na reflexnú vrstvu na čelnom skle, ale Ford použil pomerne zastaralé výsuvné sklo, prečo sa automobilka rozhodla pre také riešenie sme nepochopili.
Vo vybavení nájdete USB-C, USB-A konektory, klasickú 12 V autozásuvku a bezdrôtovú nabíjačku, pre pasažierov vzadu sú k dispozícii dva USB-C porty. Radič automatickej prevodovky je umiestnený v stredovom paneli, má praktický tvar, otočný kruhový volič.
Veľká uhlopriečka umožňuje rozdeliť displej na dve obrazovky – navigáciu a druhú s doplnkovými údajmi. Pochvaľovali sme si matný povrch, ktorý by mal byť v autách povinný. Naopak, 12,3″ prístrojový štít pod volantom neponúka veľké možnosti prispôsobenia, napríklad navigáciu si tam nezobrazíte.
Akú spotrebu mal tento 2,5-litrový (+HEV) krásavec? Hybridy sú známe, že počas jazdy v meste a na okresných cestách majú dobrú spotrebu, no na diaľnici vytiahnú nejaké to euro z vrecka navyše. V preklade do zrozumiteľnej reči to znamená, že môžete očakávať spotrebu 6 litrov, ak vybehnete na diaľnicu, budete mať s jemnou nohou zhruba 7,5 l/100 km. Miernym sklamaním bolo zrýchlenie, pri šliapnutí na plyn sme necítili okamžitú reakciu, ako to pri hybridnom pohone býva, odozva bola skôr ako keby sme mali spaľovák.
Ford Kuga jazdil stabilne, veľmi dobre reagoval na povely vodiča, pričom sa v zákrutách prehnane nenakláňal. Jazdenie sme si naplno užili a opäť skonštatovali, že Ford to jednoducho vie. Jazdili sme vo verzii 2.5 Duratec FHEV 183 k eCVT ST-Line AWD, s cenníkovou cenou 43 850 € (teraz so zľavou 2 370 €). Komu sa to zdá veľa, môže si vybrať lacnejšie verzie, Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150 k M6° začína na sume 29 310 € (teraz v akcii za 27 590 €).
V príplatkovej výbave sme mali 19″ čierne disky z ľahkej zliatiny s brúsenou povrchovou úpravou (810 €) a minirezervu so 17″ pneumatikou, ktorá nahrádza sadu na opravu pneumatík (190 €). Sada Vision obsahuje adaptívne Matrix Full LED svetlá s prediktívnym svietením, stredový LED svetelný pás nad maskou chladiča, head-up displej a alarm, všetko 1 630 €. Metalíza Desert Island Blue je za príplatok 1 120 €, sada Winter stojí 510 €, panoramatická strecha s elektrickým ovládaním vás vyjde na 1 630 €, textilná ochranná rohož za 200 € a za elektricky sklopné ťažné zariadenie zaplatíte 1 530 €.
Pri testovaní áut nás na novinkách vždy zaujme niektorá vlastnosť – či už vzhľad, motorizácie, technologické vychytávky, alebo zaujímavé riešenia. Ford Kuga je poctivé SUV, so všetkým čo k tomu patrí. Jazdné vlastnosti sú vynikajúce, takisto viaceré smart riešenia. Samozrejme, žiadne auto nie je dokonalé a aj tu sa nájde niekoľko slabších miest. Nejde však o nič fatálne, čo by bránilo skvelému zážitku z jazdy.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.