Reklama

Ford Capri je naspäť. So svojimi predchodcami nemá nič spoločné

Zdroj | Ford
Richard Pliešovský
Zdroj | Ford
Zdroj | Ford

Capri je legendárny model od Fordu, takže mnohí zbystrili pozornosť, keď sa dozvedeli, že sa chystá úplne nové SUV s týmto názvom. Novinka predstavuje výraznú zmenu, z Capri je po novom elektrické SUV.

Pôvodné Capri sa označovalo aj ako európsky Mustang, takže mnohých táto zmena zaskočí, ale s tým neurobíme nič, nedá sa žiť večne v minulosti. Capri je v podstate derivátom plne elektrického Fordu Explorer, oba sú postavené na platforme MEB od Volkswagenu.

Obsah pokračuje pod reklamou

Capri je tak priamou konkurenciou Volkswagen ID.5, čomu zodpovedajú aj jeho rozmery. Je 4 634 mm dlhý, 1 872 mm široký a 1 626 mm vysoký s rázvorom 2 767 mm. Objem batožinového priestoru je 527 l.

Zdroj | Ford

Základná verzia bude mať usporiadanie s pohonom zadných kolies s jedným elektromotorom s výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 545 Nm. Z 0 na 100 km/h to dá za 6,4 s, maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h.

Capri má lítium-iónovú nikel-mangán-kobaltovú (Li-NMC) batériu s využiteľným energetickým obsahom 77 kWh, čo má zaručiť dojazd 627 km (WLTP). Nabíjanie na jednosmernej nabíjacej stanici s výkonom 135 kW trvá z 10 na 80 % trvá zhruba 28 minút. Maximálny výkon striedavým prúdom je 11 kW.

Capri Premium má s dvoma motormi s pohonom všetkých kolies, kombinovaný výkon je 250 kW (340 k) s krútiacim momentom 545 Nm (vzadu) a 134 Nm (vpredu). Zlepšilo sa zrýchlenie z 0 na 100 km/h, ktorá je 5,3. S dvojmotorovým Capri získate extra motor, ale aj o čosi väčšiu batériu (79 kWh) a rýchlejšie nabíjanie (z 10 na 80 za 36 minút). Plne nabité Capri vám ponúkne dojazd 592 km, čo je o 35 km menej v porovnaní s modelom s pohonom zadných kolies.

Zdroj | Ford

Nové Capri vyzerá štýlovo zvonku, po otvorení dverí vás privíta minimalistický interiér vybavený kvalitnými materiálmi a jednodielnymi prednými sedadlami. V základnej výbave nechýba bezkľúčové odomykanie a štartovanie vozidla, vyhrievané predné sedadlá a volant, 2-zónová klimatizácia či sedadlo vodiča s masážnou a pamäťovou funkciou. Špecialitkou Capri je 17-litrový stredový úložný priestor MegaConsole pod prednou lakťovou opierkou a tajný, bezpečný súkromný priečinok My Private Locker.

Zdroj | Ford

Technológia SYNC Move zabezpečuje netradičné posúvanie 14,6″ stredovej obrazovky v plynulom smere nahor a nadol, takže vám umožňuje nastaviť si čo najpohodlnejší uhol sledovania. Samozrejmosťou je tiež integrácia bezdrôtových systémov Android Auto a Apple CarPlay no aj bezdrôtová nabíjačka.

O bezpečnosť sa stará 12 ultrazvukových senzorov, 5 kamier a 3 radary, ktoré prinášajú pokročilé asistenčné technológie vodiča, napríklad technológia asistovanej zmeny jazdného pruhu, či výstražný systém bezpečného vystupovania z vozidla.

Nové SUV bude k dispozícii so žiarivými farbami: žltá Vivid Yellow a modrá Blue My Mind. Tie dopĺňa čierna Agate Black, biela Frozen White, sivá Magnetic Grey a červená Lucid Red. Capri sa bude montovať v Kolíne nad Rýnom v Nemecku. Ceny začínajú od 51 950 € za model s pohonom zadných kolies.

Obsah pokračuje pod reklamou

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.