Capri je legendárny model od Fordu, takže mnohí zbystrili pozornosť, keď sa dozvedeli, že sa chystá úplne nové SUV s týmto názvom. Novinka predstavuje výraznú zmenu, z Capri je po novom elektrické SUV.
Pôvodné Capri sa označovalo aj ako európsky Mustang, takže mnohých táto zmena zaskočí, ale s tým neurobíme nič, nedá sa žiť večne v minulosti. Capri je v podstate derivátom plne elektrického Fordu Explorer, oba sú postavené na platforme MEB od Volkswagenu.
Capri je tak priamou konkurenciou Volkswagen ID.5, čomu zodpovedajú aj jeho rozmery. Je 4 634 mm dlhý, 1 872 mm široký a 1 626 mm vysoký s rázvorom 2 767 mm. Objem batožinového priestoru je 527 l.
Základná verzia bude mať usporiadanie s pohonom zadných kolies s jedným elektromotorom s výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 545 Nm. Z 0 na 100 km/h to dá za 6,4 s, maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h.
Capri má lítium-iónovú nikel-mangán-kobaltovú (Li-NMC) batériu s využiteľným energetickým obsahom 77 kWh, čo má zaručiť dojazd 627 km (WLTP). Nabíjanie na jednosmernej nabíjacej stanici s výkonom 135 kW trvá z 10 na 80 % trvá zhruba 28 minút. Maximálny výkon striedavým prúdom je 11 kW.
Capri Premium má s dvoma motormi s pohonom všetkých kolies, kombinovaný výkon je 250 kW (340 k) s krútiacim momentom 545 Nm (vzadu) a 134 Nm (vpredu). Zlepšilo sa zrýchlenie z 0 na 100 km/h, ktorá je 5,3. S dvojmotorovým Capri získate extra motor, ale aj o čosi väčšiu batériu (79 kWh) a rýchlejšie nabíjanie (z 10 na 80 za 36 minút). Plne nabité Capri vám ponúkne dojazd 592 km, čo je o 35 km menej v porovnaní s modelom s pohonom zadných kolies.
Nové Capri vyzerá štýlovo zvonku, po otvorení dverí vás privíta minimalistický interiér vybavený kvalitnými materiálmi a jednodielnymi prednými sedadlami. V základnej výbave nechýba bezkľúčové odomykanie a štartovanie vozidla, vyhrievané predné sedadlá a volant, 2-zónová klimatizácia či sedadlo vodiča s masážnou a pamäťovou funkciou. Špecialitkou Capri je 17-litrový stredový úložný priestor MegaConsole pod prednou lakťovou opierkou a tajný, bezpečný súkromný priečinok My Private Locker.
Technológia SYNC Move zabezpečuje netradičné posúvanie 14,6″ stredovej obrazovky v plynulom smere nahor a nadol, takže vám umožňuje nastaviť si čo najpohodlnejší uhol sledovania. Samozrejmosťou je tiež integrácia bezdrôtových systémov Android Auto a Apple CarPlay no aj bezdrôtová nabíjačka.
O bezpečnosť sa stará 12 ultrazvukových senzorov, 5 kamier a 3 radary, ktoré prinášajú pokročilé asistenčné technológie vodiča, napríklad technológia asistovanej zmeny jazdného pruhu, či výstražný systém bezpečného vystupovania z vozidla.
Nové SUV bude k dispozícii so žiarivými farbami: žltá Vivid Yellow a modrá Blue My Mind. Tie dopĺňa čierna Agate Black, biela Frozen White, sivá Magnetic Grey a červená Lucid Red. Capri sa bude montovať v Kolíne nad Rýnom v Nemecku. Ceny začínajú od 51 950 € za model s pohonom zadných kolies.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.