Reklama

Fiido Beast - kolobežka s dvomi motormi ideálna aj na slovenské cesty

Zdroj | Fiido
Števo Porubský
Zdroj | Fiido
Zdroj | Fiido

Čínske Fiido, ktoré je u nás známe aj vďaka skladacím e-bikom, na Indiegogo predstavuje svoj najnovší produkt z celkom iného súdka. Ide o elektrickú kolobežku s príznačným názvom Beast. Táto beštia si poradí s akýmkoľvek terénom aj vďaka dvom silným elektromotorom. Proste dokonalá na slovenské cesty.

Zdroj | Fiido

Fiido má s Indiegogo výborné skúsenosti. Jeho elektrické skladačky D11 a X si cez platformu objednali tisícky ľudí, vďaka čomu mohli v podstate začať i samotnú výrobu. Po rokoch vývoja dnes prichádza s tretím produktom na Indiegogo, kolobežkou Beast.

Už z názvu je jasné, že toto nebude obyčajná elektrická kolobežka. Fiido Beast je od základu navrhnutá na off-road, teda jazdu mimo bežných cestných komunikácií. To je ale veľmi praktické, pretože každému „kolobežkárovi“ sa neraz určite stalo, že sa ocitol v situácii mimo bežných ciest. A hlavne na Slovensku sa pokojne mohol ocitnúť aj na bežnej asfaltovej ceste, ktorá pripomínala ale viac práve off-road zónu ako cestu pre vozidlá.

Zdroj | Fiido

Iným nezabudnuteľným cestovaním na kolobežke u nás sa stáva krajnica, ktorá je tak znečistená, že vlastne aj tak človek jazdí off-road. Fiido Beast toto všetko vyrieši. Má dva motory, a hlavne veľké 11″ run-flat kolesá s off-road dezénom. Čerešničkou je odpruženie na oboch kolesách. Dokonca dvojité na oboch kolesách.

Dvojité sú aj hydraulické brzdy, to aby boli schopné kolobežku s jazdcom zastaviť. Fiido Beast má totiž až dva elektromotory s celkovým výkonom 1 300 W. Vpredu je 500 W motor, vzadu je 800 W motor. Výrobca tvrdí, že Beast vďaka nim zvládne 40 % stúpanie. Výrobca však neudáva maximálnu rýchlosť, ktorú je kolobežka schopná dosiahnuť. Keďže má jazdec na každom zábere helmu, je viac ako isté, že to bude viac ako 50 km/h. Maximálna rýchlosť je takmer 50 km/h.

Zdroj | Fiido

Na sledovanie rýchlosti a ďalších parametrov slúži jednoduchý LCD displej na riadidlách. Pomocou neho sa ovládajú aj režimy jazdy – single a double drive ride.

Mnohých určite poteší aj obrovská 48 V batéria s kapacitou až 1 536 Wh schopná kolobežke dodať energiu až na 100 km jazdy (v single drive režime) a 70 km v režime s oboma motormi. Batéria je vyberateľná, takže ak si zaobstaráte druhú, môžete ich meniť za pochodu. Batéria sa totiž z 230 V siete nabíja až 12 hodín.

100 km je poriadne dlhá trasa a tak Fiido pridalo do zadnej časti aj sedadlo v štýle motokár. Aspoň tak ho výrobca opisuje. Sedlo nie je výškovo nastaviteľné. V prípade jazdy po sediačky je možné z prednej časti vysunúť aj dve opierky na nohy.

Zdroj | Fiido

Toto všetko si ale vypýtalo svoju daň v podobe vysokej hmotnosti kolobežky, hoci konštrukcia je zo zliatiny horčíka a hliníka. Tá je až 36,5 kg, takže si ju len tak nezložíte a nepôjdete s ňou nakupovať. Fiido Beast už musíte zamknúť pred obchodom.

Mimochodom, aj Fiido Beast má bezpečnostný systém s hardvérovou klávesnicou. Pokiaľ nezadáte správny kód, kolobežka sa nerozbehne. A kradnúť takmer 40 kg nehybný stroj nie je vôbec ľahké. Pri klávesnici pod sedačkou je nabíjací konektor. Kolobežka by mala byť čiastočne odolná voči vode a prachu, presnú IP špecifikáciu zatiaľ nepoznáme.

Zdroj | Fiido

Zložená má rozmery 131 x 71 x 57 cm, rozložená má 131 x 71 x 120 cm. Fiido Beast je schopná odviezť až 120 kg nákladu, takže nebude mať problém s prakticky nikým.

Kolobežka je kompletne navrhnutá a plne funkčná, Fiido má vraj dokonca už pripravené aj výrobné kapacity. Tie začnú bežať na plné obrátky v polovici roka. Indiegogo je tak iba akási poistka na odber prvých stoviek kusov.

Zdroj | Fiido

Aktuálne prebieha early bird predkampaň na Indiegogo. Stačí sa zapísať do poradovníka a Fiido garantuje zľavu 38 % z finálnej ceny. Tá žiaľ ale ešte nie je známa. Cenu budeme poznať po spustení kampane, ktorá má byť už v najbližších dňoch.

Momentálne sa spúšťa kampaň na Indiegogo. Bežná cena kolobežky má byť 2 160 €, na Indiegogo ju je možné objednať za 1 447 €, teda s 33 % zľavou.

 

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.