Síce aj hybridný, no nás viac bude určite zaujímať jeho plne elektrická verzia tohto menej ako 4-metrového prevažne mestského auta. Samozrejme, karoséria bude zdvihnutá, v štýle SUV, no pôjde o crossover.
Konkurenciou by mohla byť Dacia Spring, no Fiat Grande Panda už na prvý pohľad pôsobí futuristickejšie aj napriek tomu, že má byť inšpirovaná Pandou z 80. rokov minulého storočia.
Nová Fiat Grande Panda, teda veľká Panda je výrazne iná ako pôvodná Panda. Má výrazné ostré hrany, asymetrický dizajn, minimálne čo sa loga týka. To je namiesto stredu na bočnej strane, vľavo. A to nielen vpredu, ale aj vzadu. Postavená je na 17-palcových diskoch z ľahkých zliatin s dizajnom v tvare X.
Zaujímavým prvkom je reliéf na bočnej strane, ktorý je vlastne názvom Panda. Prelis, ale s názvom FIAT, nájdeme aj na veku batožinového priestoru. Fiat Grande Panda navrhli v Turíne v dizajnovom centre Centro Stile pre 125. výročie založenia automobilky.
Čerešničkou sú svetlomety, ktoré majú odkazovať na okná na fasáde legendárnej turínskej továrne Lignotto, kde sa vyrábala aj Panda. To je tá továreň, na streche ktorej má Fiat testovaciu dráhu. Denné svietenie sa, mimochodom, mení aj na indikátory smeru jazdy.
Olivier Francois, generálny riaditeľ spoločnosti FIAT a globálny CMO Stellantisu sa nechal počuť, že nový Grande Panda je postavený na univerzálnej platforme pre globálny trh, čo má Fiatu poskytnúť priestor na rôzne ponky na rôznych trhoch. Predpokladať môžeme, že na niektorých trhoch bude nielen elektrická verzia Grande Panda, ale aj hybridná, ktorú Stellantis plánuje vyrábať. Zároveň na niektorých trhoch môže byť len jedna verzia.
Práve Grande Panda má byť modelom, s ktorým Fiat začína svoj prechod na spoločnú globálnu platformu Smart Car, ktoré pokrývajú všetky regióny sveta. Fiat tvrdí, že nový model sa má dokonale hodiť pre rodiny a mestskú mobilitu v každej krajine. Novinka sa má predávať najskôr v Eruópe, Strednom východe a Afrike.
Fiat tvrdí, že Grande Panda aj napriek veľmi kompaktným rozmerom (dlžka 3,99 m) odvezie 5 osôb, určite ale nie 5 dospelých osôb. Ani sa to od pomerne malého mestského crossoveru neočakáva. Fiat žiaľ nezverejnil bližšie technické detaily, tie sa dozvieme až časom.
Fiat, teda Stellantis pod značkou Fiat, chce do roku 2027 predstaviť minimálne jeden nový elektromobil. Čo to presne znamená nevieme, Olivier Francois to v tlačovej správe nešpecifikuje, no zjavne hovorí o sérii Panda, pretože Grande Panda nebude jediný model odkazujúci na legendu z 80. rokov.