Spoločnosť Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ohlásila spoluprácu s automobilkou BMW Group a firmou Intel pri vývoji autonómnych automobilov.
Intel kúpil za 15,3 miliárd dolárov spoločnosť Mobileye, aby posilnil svoje schopnosti na poli počítačového videnia. Tie využíva aj pri vývoji platformy autonómnych áut v spolupráci s automobilkami.
Očakáva sa, že tieto technológie sa v budúcich rokoch rozvinú do silného priemyselného segmentu aj z hľadiska ekonomiky. BMW, Intel a Mobileye začali na autonómnych autách spolupracovať už pred rokom. Ich cieľom je dostať funkčné vozidlo do sériovej výroby v roku 2021.
„S cieľom napredovať v technológii autonómne jazdiacich vozidiel je dôležité vytvoriť partnerstvo medzi výrobcami automobilov, poskytovateľmi technológií a dodávateľmi,“ uviedol generálny riaditeľ FCA Sergio Marchionne. „Spojenie tejto spolupráce umožní FCA priamo profitovať zo synergií a úspor z rozsahu, ktoré prinášajú firmy so spoločnou víziou a cieľom.“
Autonómne riadiace systémy síce priamo nesúvisia s elektromobilitou, ale pri tejto príležitosti nezaškodí pripomenúť inú víziu šéfa Fiatu Chrysler. Viac ako pred rokom si uťahoval z Tesly v súvislosti s ohlásením Modelu 3. A zdá sa, že trafil vedľa.
Sergio Marchionne pre novinárov k úspechu Tesly Model 3 v roku 2016 poznamenal, že vysoký počet rezervácií je jedna vec, a tvrdá realita po uvedení do výroby zas druhá. Podľa šéfa FCA nemôže byť výroba Modelu 3 zisková ani pri cene okolo 40-tisíc EUR.
„Ak mi Elon Musk ukáže, že sa to dá, urobím to tiež. Skopírujem ho, pridám mu talianský štýl a vrhnem auto behom roka na trh“, uviedol podľa magazínu Inside EVs Sergio Marchionne.
Vieme, že Tesla spustila výrobu Modelu 3 minulý mesiac a na budúci rok ich plánuje vyrobiť 500 000 kusov. To nezodpovedá stratovému produktu …
„Kľúčom k úspechu spolupráce sú dva faktory – nekompromisná excelentnosť vývoja a škálovateľnosť našej platformy autonómnej jazdy,“ uviedol Harald Krüger, šéf BMW. „S FCA ako našim novým partnerom posilňujeme našu cestu k úspešnému vytvoreniu najmodernejšieho OEM riešenia autopilotov úrovne 3-5 v globálnom meradle,“ dodáva Krüger.
Do konca roka 2017 chcú partnerské spoločnosti vyslať na verejné komunikácie 40 samojazdiacich testovacích vozidiel, ako aj 100 autonómnych áut úrovne 4 určených pre USA, Európu a Izrael, ktoré boli ohlásené začiatkom tohto mesiaca.
Patrick Moorhead, analytik spoločnosti Moor Insights & Strategy pre magazín VentureBeat uviedol, že trh s čipmi pre autonómne autá je v súčasnosti pretekom dvoch favoritov medzi spoločnosťami Nvidia a Intel.
„Nvidia vytvorila koncepciu použitia špeciálnych čipov na strojové učenie pre samojazdiace autá a má momentálny náskok. Akvizície spoločností Mobileye (15,3 mld. USD) a Altera (16,7 mld. USD) Intelom však výrobcu procesorov okamžite dostali do hry ako silného hráča“, povedal Moorhead.
Karty môže zamiešať aj Qualcomm, ktorý má vysoký podiel na trhu s informačnými technológiami v oblasti automobilového priemyslu a konektivitou, a NXP, ktorá je v súčasnosti jednotkou vo výrobe čipov pre automobily. Qualcomm, ani NXP síce zatiaľ nenaznačili záujem naplno sa angažovať vo vývoji autonómnych áut, ale je to ľahko možné.
S jedlom rastie chuť a s rozbiehajúcou sa sériovou výrobou sa otvorí lukratívny trh, alebo ako uviedol Intel – vznikne „nová obrovská ekonomika“.