Mladá automobilka Faraday Future prišla ako blesk z jasného neba. Počas výstavy CES 2016 predstavila koncept 1 000-koňového hyperšportového vozidla FFZERO1. O rok na to sme sa dočkali predstavenia prvého sériového vozidla, presnejšie SUV auta FF91 s 1 050 koňmi. Teraz to ale s automobilkou vyzerá veľmi biedne.
Za značkou stojí čínsky zázrak, ktorý sa však v posledných dňoch a týždňoch akosi zosypáva – LeEco. Značka, ktorú našinec nepoznal až do doby, kedy začala rozpínať svoje, v domácej Číne, vcelku veľké svaly.
Žiaľ, LeEco neudržala svoje rozpínanie na uzde, investovala desiatky a stovky miliónov dolárov do najrôznejších projektov, ktoré ale neboli a doteraz nie sú ziskové. Výsledkom je to, že spoločnosti v domácej krajine zamrazili účty, čo má dopad aj na ostatné projekty.
Medzi nimi je práve aj automobilka Faraday Future, ktorá už dávno oznámila chuť postaviť v nevadskej púšti obriu farbiku na svoje elektromobily. Po prvotných problémoch sa fabrika aj reálne začala stavať, no najnovšie sme vám informovali, že práce na stavbe budú zastavené.
Dôvodom sú práve problémy v materskej, resp. investičnej spoločnosti. Tá musela vystúpiť napríklad aj zo spolupráce s britským výrobcom Aston Martin. Zakladateľ LeEco a hlavný investor v automobilke Faraday Future, Jia Yueting sa však vyjadril, že s vývojom a výrobou modelu FF91 budú pokračovať. Výroba sa má presunúť do menších priestorov. Kam, to nie je známe.
Bolo by ale určite škoda upustiť od rozbehnutého projektu, ktorý má ako jeden z mála reálne kontúry. S tým nás Faraday Future neustále zásobuje cez YouTube. Naposledy sme pripravovaný model mohli vidieť na Pikes Peak.
Mesiac predtým Faraday Future ukázala zábery z testovania podvozku FF91.
V máji sme zas mohli vidieť prvé prezentačné video…
Hoci má byť FF91 jedno z najdrahších SUV na svete, sme zvedaví, čo všetko automobilka s týmto vozidlo nakoniec dokáže.