Facebook je sociálna sieť, ktorá je medzi nami už niekoľko rokov, no nevyzerá to tak, že je na ústupe. Aj preto sa musí spoločnosť stále snažiť, aby držala krok s dobou. Modrý gigant chce po novom bojovať s falošným obsahom.
Poznáte to. Ste na Facebooku, prechádzate svojou časovou osou a zrazu nájdete pútavý článok. Otvoríte ho, no niečo sa vám nezdá. Nakonieč zistíte, že išlo o dezinformáciu.
Minulý mesiac priniesol zakladateľ a CEO Facebooku, Mark Zuckerberg náhľad na to, aké kroky by rád podnikol za účelom zníženia falošného obsahu. Teraz sa začínajú diať prvé zmeny.
Odteraz bude pri každom príspevku napravo hore možnosť označiť obsah za hoax. Ak takto učiní dostatočné množstvo ľudí, Facebook posunie link ďalej na overenie.
Ak sa link v databáze IFCN (International Fact-Checking Network), v ktorej je momentálne 43 organizácii, osvedčí ako nepravdivý alebo podozrivý, pri takomto príspevku sa bude zobrazovať i výstraha.
Tá bude ľudí informovať o tom, že odkaz, na ktorý sa chystajú kliknúť nemusí byť pravdivý. Aby sa sociálna sieť vyhol obvineniam z cenzúry, tieto príspevky nebude odstraňovať.
Kalifornská spoločnosť sa bude tiež snažiť obmedziť aktivitu spamerov. Tí vytvárajú falošný obsah, za ktorý zaplatia s cieľom jeho rozšírenia do časovej osi väčšieho publika. Facebook tiež hovorí, že bude naďalej bojovať, aby zlepšil kvalitu svojich služieb.