Facebook chce byť prítomný vo finančnom sektore nielen svojou kryptomenou Libra, ale aj novou platobnou službou Facebook Pay, ktorú implementuje do všetkých svojich četovacích aplikácií.
Aj keď sa Facebook Pay svojim názvom podobá najmä na platobné služby Google Pay a Apple Pay, v skutočnosti nie je určený na bezkontaktné platby, ako je tomu v prípade týchto služieb. Namiesto toho pôsobí ako konkurencia pre PayPal, pričom má nad ním navrch minimálne v sile ekosystému spoločnosti.
Do služby Facebook Pay bude možné pridať väčšinu kreditných a debetných kariet a paradoxne aj samotný PayPal. Používatelia budú môcť následne túto službu využiť na posielanie peňazí svojim blízkym a priateľom, ale aj na prispievanie charitám či nákup herných mien a lístkov na udalosti.
Facebook Pay sa objaví v aplikáciách Facebook a Messenger používateľom v Spojených štátoch už tento týždeň. Aplikácie Instagram a WhatsApp sa majú integrácie dočkať o niečo neskôr, pravdepodobne však ešte tento rok.
Údaje o platobných kartách majú byť uložené v šifrovanej podobe, takže riziko ich zneužitia je aj v prípade napadnutia databázy minimálne. Facebook okrem toho do služby zabudoval sledovanie podozrivých a neschválených aktivít, o ktorých budú používatelia informovaní cez notifikácie.
Samotné platby budú schvaľované pomocou číselného PIN kódu alebo pomocou biometrickej autentifikácie (odtlačok prsta alebo sken tváre). O túto vrstvu ochrany sa stará samotný smartfón, Facebook teda k biometrickým údajom prístup nemá.
Platobná služba Facebook Pay bude zo začiatku dostupná iba v Spojených štátoch. Spoločnosť o dátume spustenia v ostatných krajinách zatiaľ nehovorí. Dátum spustenia služby na Slovensku je teda v tejto chvíli zatiaľ v nedohľadne.