- #Novinky
- 3 min.
- 22.6.2020
Facebook môže zmapovať celý svet aj bez satelitov, kupuje spoločnosť Mapillary
Švédska spoločnosť Mapillary s ambicióznym plánom zmapovať celý svet pomocou dát od používateľov oznámila svoju akvizíciu spoločnosťou Facebook. Modrý gigant tak môže pomocou technológie od Mapillary a obrovskému množstvu vlastných dát získať doteraz najpresnejšie mapové podklady a sférické snímky ulíc.
Mapy Google, Apple Maps či Bing Maps a mnoho ďalších mapových služieb dnes stavia svoje mapy v prvom rade na satelitných snímkach. V druhom rade sú to ich vlastné vozidlá vybavené rôznymi senzormi a kamerami, ktoré týmto spôsobom iba interne zbierajú dáta o pruhoch, značkách a miestach, alebo pomocou kamier ulice a cesty priamo fotografujú a tieto sférické zábery vo svojich službách poskytujú používateľom.
Mapillary použitie satelitov priamo nepreskakuje, no namiesto vlastných áut sa pri tvorbe mapových podkladov a sférických snímok spolieha na svojich používateľov. Ich fotografie ulíc, ciest a miest spája pomocou strojového učenia do záberov, ktoré môžu väčšinou bez problémov konkurovať aj najrozšírenejšej službe Street View od spoločnosti Google.
Spoločnosť Mapillary dnes disponuje viac ako jednou miliardou fotografií, ktoré tvoria jej sférické zábery a mapové podklady. Tie doteraz poskytovala bežným používateľom bezplatne a komerčným používateľom za licenčný poplatok. Po akvizícii spoločnosťou Facebook sa situácia mení a k jej mapám budú mať bezplatný prístup už aj komerční používatelia.
Facebook svoj pravý dôvod pre odkúpenie spoločnosti Mapillary nedeklaroval. Ponúka sa tak niekoľko možností, ako môže jej technológie v praxi využiť.
Ak Facebook spojí technológiu spoločnosti Mapillary pre automatickú tvorbu sférických snímok ulíc a mapových podkladov s obrovským množstvom dát, ktoré do jeho sociálnych sietí prispievajú používatelia, v priebehu niekoľkých mesiacov môže mať v rukách doteraz najpresnejšiu mapovú službu na svete.
Zdokonalené mapy môže v prvom rade použiť na rozšírenie firemných profilov na sociálnej sieti Facebook o sférické náhľady lokalít. Ak pristúpi k vybudovaniu vlastnej mapovej aplikácie, môže pomocou nej používateľov navigovať k firmám, na miesta udalosti a na miesta predaja v rámci platformy Facebook Marketplace.
Do úvahy pripadá aj použitie komunitných záberov vo virtuálnej realite v rámci dcérskej spoločnosti Oculus VR alebo virtuálneho sveta Facebook Horizon. Zabúdať tiež netreba na fakt, že Facebook už v minulosti aplikoval svoju mapovú expertízu aj na dobročinné aktivity.