Nie je to len hudba budúcnosti, ale dnes už skutočnosť. Umelá inteligencia a jej reálne používanie sa stáva čoraz častejším. Najnovšou, ale určite nie poslednou spoločnosťou, ktorá sa ju chystá naplno využívať je Facebook. Má nový engine Facebook DeepText.
Využívanie umelej inteligencie na pomoc používateľom a získavanie dát pre ešte cielenejšiu reklamu už nebude doménou len Googlu. Facebook totiž vytvoril DeepText – engine, ktorý využíva umelú inteligenciu na rozpoznávanie textu.
S takmer ľudskou presnosťou rozpoznáva tisícky príspevkov. Tiež dokáže rozpoznávať informácie z profilov alebo zo správ v Messengeri a to až vo viac ako 20 jazykoch.
Pri rozpoznávaní textu sa engine nesústredí len na kľúčové slová, ale snaží sa pochopiť celý kontext napísaného textu.
Umelá inteligencia vie napríklad v Messengeri rozpoznať keď píšete niekomu že potrebujete odviesť a tak vám automaticky ponúkne možnosť objednať si taxík.
Ďalším príkladom využitia novinky môže byť napríklad situácia, keď napíšete príspevok, „Rád by som predal môj starý bicykel za 100 €, má niekto záujem?“
DeepText bude schopný rozpoznať text príspevku a jeho kľúčové slová ako sú bicykel alebo jeho cena a tak ponúknuť existujúce možnosti ako najlepšie bicykel predať práve cez sociálnu sieť.
Príkladov reálneho použitia pre nový engine je mnoho a Facebook nehodlá skončiť len pri texte. Pre rozšírenie možností nového enginu a jeho aplikácii spolupracuje so svojimi výskumnými oddeleniami, ktoré sa snažia napríklad o to aby DeepText vedel spolu s textom rozpoznať aj fotky a pochopiť ich spoločný význam.
Vďaka rozpoznávaniu nie len textu, ale aj fotiek môže sociálna sieť radikálne zlepšiť spôsob ako poskytuje obsah od autorov k používateľom.
Ak bude každý príspevok v News feede vyzerať zaujímavo a vy budete zdieľať viacej textu, DeepText sa stane múdrejším a spolu so stále sa zdokonaľujúcou umelou inteligenciou, tiež dokonalým enginom na doporučovanie obsahu.