Spoločnosti Ericsson a AT&T na výstave CES 2016 predstavili riešenie, umožňujúce majiteľom áut jednoduché pripojenie svojich vozidiel na internet prostredníctvom Wi-Fi hotspotu. Riešenie zahŕňa Wi-Fi Landing Page, kde si vodič nastaví účet a zároveň aj 4G LTE Wi-Fi hotspot. Wi-Fi hotspot bude na vyskúšanie k dispozícii v trial verzii. Po jej vypršaní bude mať vodič možnosť zakúpiť si dátový balík hoci aj priamo z auta. Táto technológia je zatiaľ k dispozícii v USA, neskôr by sa mala rozšíriť aj do ďalších lokalít.
Trh s pripojenými autami začína byť významným elementom, ktorý stále viac formuje rozhodnutia spotrebiteľov pri nákupe nového auta. Potvrdzuje to aj spotrebiteľská štúdia, ktorú nedávno realizovali Ericsson a AT&T. Podľa prieskumu traja zo štyroch respondentov (v USA) považujú služby súvisiace s pripojenými vozidlami za dôležitú súčasť výbavy ich ďalšieho auta. Štúdia ďalej odhalila, že 62 % respondentov v USA rozumie termínu „pripojené auto“ a Wi-Fi hotspot sa v USA stal číslom jedna na zozname želaných doplnkov nových automobilov.
Prieskum však prebehol aj na globálnej úrovni s podobnými výsledkami. Po zoznámení sa s technológiou pripojených vozidiel až 75 % respondentov považuje pripojenie vozidla na internet cez Wi-Fi hotspot za jeden z najdôležitejších doplnkov ich ďalšieho auta.
Nezanedbateľnou zaujímavosťou je, že okrem bezpečnostných prvkov a infotainment bude mať internetové pripojenie v autách aj ďalšie využitie. Auto si môže stiahnuť softvérové aktualizácie a trebárs počas jazdy meniť nastavenie motora, jeho výkonu, spotreby a podobne.