Je známe, že elektromobily prinášajú v porovnaní s automobilmi na klasický pohon oveľa menšiu ekologickú záťaž. Teraz však vyšlo najavo, že okrem mnohých výhod prinášajú aj negatíva v podobe znižovania stavu zamestnancov vo výrobe.
Preteky v zbrojení vystriedali oveľa sympatickejšie preteky vo vývoji a výrobe elektromobilov. Dnes je to nielen trendy, ale doslova ekologicky nevyhnutné. Elektromobily sú obľúbené aj kvôli minimálnym nárokom na údržbu a (takmer) bezporuchovej prevádzke vďaka minimu súčiastok, ak to porovnáme s klasickým automobilom.
Menej súčiastok znamená jednoduchšiu výrobu, čo však má za následok menší počet zamestnancov potrebných na ich zmontovanie. Nemecká automobilka Audi už začína s dramatickým znižovaním počtu pracovných miest.
Podľa spravodajskej agentúry tagesschau.de zníži Audi stav zamestnancov v Nemecku z pôvodných 61 000 na 51 500. Dobrou správou je, že bude potrebovať 2 000 odborníkov do výroby elektromobilov. Celý proces prepúšťania a prijímania zamestnancov má byť ukončený až v roku 2025, nepôjde teda o drastické masové prepúšťanie. Také veci si vieme zrejme „dopriať“ len u nás, na Slovensku.
Agentúra tagesschau.de pripomína, že problémom Audi je nedostatočné využitie zamestnancov v dvoch závodoch v Ingolstadte a Neckarsulme. V Neckarsulme sa v súčasnosti montujú modely Audi A4 až A8 a R8. V dôsledku krízy okolo spaľovacích motorov nie je výrobná kapacita naplno využitá. Presun k elektromobilom tento problém prehĺbil.
Rovnaké starosti má aj BMW. Podľa agentúry Bloomberg musel tento legendárny koncern znížiť vyplácanie prémií svojom zamestnancom v Nemecku. Takouto úsporou chce predísť k prepúšťaniu, podľa generálneho riaditeľa Olivera Zipsea sa to podarilo. „Spolu so zamestnaneckou radou sme dosiahli spoločné riešenie. To nám umožňuje vyhnúť sa drastickým opatreniam, ktoré prijímajú iní na zníženie svojich nákladov.“
Audi priniesol na trh plne elektrické SUV e-tron, napriek silnej batérii má však pomerne krátky dojazd. BMW zatiaľ svoj elektrický sedan i4 a SUV iX3 nezačal ani vyrábať. Oba koncerny tak majú čo doháňať, stačí sa pozrieť kde je Volkswagen a Mercedes-Benz.