Reklama

Elektromobil Renault ZOE Z.E. 40 je naživo ešte krajší

Števo Porubský

TECHBOX mal možnosť medzi prvými na Slovensku vyskúšať plne elektrický Renault ZOE v jeho vynovenej podobe s označením Z.E. 40. Hoci dizajn sa od predchodcu prakticky nezmenil, stále patrí k tým najvydarenejším medzi elektromobilmi. Pozrite si novinku z každého uhla skôr, ako vám ju predstavíme v rozsiahlej recenzii.

Najskôr sme si mysleli, že na test dostaneme bielu verziu, pri ktorej vyniknú svetlá omnoho viac, ako pri modrej. Nevadí, aj modrá je dobrá…

Kde inde sa vybrať nafotiť ekologické auto? 

Obrovský znak Renaultu v sebe ukrýva podstatnú drobnosť – nabíjací konektor pre koncovku Mennekes Typ 2. Po novom zvláda 50 kW nabíjačku, doteraz bola totiž podporovaná iba 22 kW.

Nežnejšie pohlavie by povedalo: „Zlatééé“. Taký ZOE aj je. Množstvo zaoblení a čo najčistejší dizajn z neho robí úhľadné mestské autíčko.

O tom, že máte dočinenia s novým modelom ZOE informuje aj malý štítok na veku kufra.

Zvláštne je, že na eko aute nie sú použité LED svetlá. Ani v interiéri.

Nezvyčajné otváranie zadný dverí nie je pre každého, určite nie pre deti a starších ľudí.

Malosť hlavne mestského auto ukazuje priestor na nohy na zadných sedadlách, kde pohodlne vložím notebookovú tašku, nohy dospelého človeka už ale ťažšie.

Interiér je ako vystrihnutý z Renaultu Clio. Práve interiér bol najväčším sklamaním. V eko aute by som osobne čakal väčšiu kreativitu.

Namiesto klasických budíkov na vás čaká širokouhlý plne grafický displej. Jediné, čo mi tu chýbalo je stav batérie v percentách. Vidíte len odhadovaný dojazd, ale percentá batérie už nie. Mimochodom, plné nabitie novej, 41 kWh batérie trvá 2:40 min.

S režimom ECO si veľa zábavy neužijete, ale zato ušetríte nemalé množstvo energie. V tomto režime je totiž automatický obmedzovač na 95 km/h.

Pri riadiacej páke je aj slot na SD kartu pre navigačný systém, ale aj 3,5 mm a USB porty.

Ach, to Clio… Škoda, že Renault nemal viac fantázie. Navyše je pravá časť displeja a ovládacie tlačidlá vedľa neho tak vzdialená od vodiča, že sa musí nahnúť dopredu, aby na ne dočiahol. Počas jazdenia to nie je nič príjemné. Systém totiž nemá iné ovládacie prvky viac „poruke“.

Spotreba 13,7 kWh/100 km nie je zlá, ale nepatrí k tým nalepším, aké sme počas testu dosiahli. Práve dojazd a spotreba nás prekvapili najviac. Jazdením po meste či do satelitných obcí sa viete po čase pokojne dostať aj na úroveň 11 kWh/100 km a menej. Dojazd 300 km je tak viac ako reálny, 400 km dajú len borci s tréningom.

O odkladacie miesta nie je v ZOE núdza, chýba však lakťová opierka, do ktorej by sa vedeli skryť doklady.

Elektrizujúce prvky sú všade, aj na sedadlách…

Ale aj na strope.

„Kartička“ na bezkľúčový vstup má navyše tlačidlo na otvorenie krytu nabíjacieho konektora, ale aj tlačidlo na rýchle vyvetranie auta.

Kryt pre nabíjačku sa otvára ale aj manuálne vo vnútri.

Aj keby celé auto bolo skryté pod plachtou a na očiach by ste mali šatku, po pár sekundách by ste vedeli, že sedíte v Renaulte práve vďaka tomuto ovládaču.

Elektromotor zaberá takmer všetok priestor pod prednou kapotou. Odkladací priestor navyše tu tak nečakajte.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.