Čínske úrady si zas prišli na svoje, keď im unikli dáta i fotografie pripravovaného elektromobilu od Xiaomi a BAIC. Vďaka podaniu žiadosti o licenciu na predaj tak vieme prakticky všetko o vozidle, ktoré ešte nebolo oficiálne predstavené.
Ide o Xiaomi SU7, elektromobil, ktorý bude v predaji vo viacerých verziách. Vo všetkých to ale bude sedan so zaujímavým dizajnom a ešte zaujímavejším vnútrom.
Xiaomi SU7 (Speed Ultra) by sa malo na trhu objaviť v priebehu prvej polovice budúceho roka. V Číne. Kedy sa dostane aj na globálny trh je veľmi otázne, no Xiaomi sa netají tým, že chce byť globálnym hráčom. Nový elektromobil by sa mal začať vyrábať ešte tento rok, no na trh sa dostane až v budúcom roku. Cena by mala začínať na sume okolo 150 000 CNY čo je zhruba 19 000 €.
Vďaka čínskemu ministerstvu priemyslu a informačných technológií ale vieme o SU7 od Xiaomi podstatne viac ako doteraz. Keďže výrobca pred spustením predaja musí na tamojšom trhu prejsť kontrolou ministerstva, musí mu poskytnúť všetky relevantné údaje k vozidlu. A ministerstvo ich „poskytlo“ verejnosti.
A takto vieme, že Xiaomi bude predávať tri verzie nového elektrického sedanu – SU7, SU7 Pro a SU7 Max. Akoby ste sa pozerali na názvy smartfónov. A takto bude aj s elektromobilom. Každá verzia ponúkne o čosi viac a čosi lepšie ako predošlá.
Nový elektromobil má mať dĺžku 4 997 mm, šírku 1 963 mm a výšku 1 455 mm. Zaujímavý je aj rázvor, a to rovných 3 000 mm. Ide tak o vcelku veľký sedan, no určite nie ten najväčší, rozmery sú podobné napr. BMW i5. Pohotovostná hmotnosť má byť 2 – 2,2 tony, v závislosti od verzie.
Najnižšia verzia má ponúknuť elektrický pohon od čínskeho UAES (United Automotive Electronic Systems) s celkovým výkonom 220 kW. Živiť ho bude LPT batéria od FinDreams (BYD). Akú má kapacitu ale známe nie je. Aj najnižší model má ale ponúknuť LiDARD nad čelným sklom, no ten má byť až za príplatok. Bez príplatku by mali byť klasické snímače pod čelným sklom.
Bez príplatku ho už aj budúci majitelia nájdu v modeli SU7 Pro a SU7 Max. Tie sa od predošlej verzie zovňajškom veľmi nelíši, rozdiely vidieť hlavne na diskoch kolies. Rozdiely budú hlavne vo vnútri. Oba vyššie verzie ponúknu motory na oboch nápravách. Jeden bude mať 220 kW, druhý 275 kW. Živiť ich bude batéria od CATL. Ani tu nepoznáme presné parametre batérií. Tu ale určite bude rozdiel medzi verziami Pro a Max, pričom Max by mala ponúknuť väčšiu batériu.
Top verzie majú ponúknuť maximálku až na úrovni 265 km/h, nižšia verzia si vystačí s 210 km/h. Obuté budú na 19″ alebo 20″ diskoch kolies s nízkoprofilovými pneumatikami.
Vyššie verzie ponúknu aj iné disky a kolesá, presklenú strechu a podobné bežné prvky výbavy vrátane automatického krídla na veku batožinového priestoru. Zaujímavé sú aj brzdy Brembo so žltými strmeňmi. Tým nezvyčajným má byť napríklad odomykanie pomocou tvárovej biometrie.
Zaujímavosťou ale bude vnútro. To síce tamojšie ministerstvo neodhalilo, no je jasné, že systém vozidla pobeží na operačnom systéme HyperOS založenom na Androide. HyperOS pritom len nedávno Xiaomi oficiálne predstavilo so svojimi novými produktami.