Juhokórejský Hyundai včera vypustil do sveta niekoľko videí o kempovaní a novom Ioniqu 5. Všetky končia rovnako, Hyundai Ioniq 5 je pripravený… na dodávanie elektrickej energie. Ale aj omnoho viac. Okrem toho sme sa však dočkali aj prvých záberov, ktoré stačilo mierne vyladiť a poznáme celé vozidlo ešte pred jeho predstavením.
Pozn.: Všetky fotografie v článku sú pre lepšiu viditeľnosť dizajnu vozidla upravené redakciou TECHBOX.
O Hyundai Ioniq 5 vieme dnes už všetko. Výrobcovi totiž pred pár týždňami unikli dôležité technické špecifikácie, pričom teraz sa niekoľko z nich i potvrdilo. Rovnako sa potvrdil i dizajn, ktorý veľmi slušne pripomína koncept Hyundai 45.
O novinke sme sa pritom dozvedeli už dávnejšie, no až koncom roka sme sa vďaka chybe výrobcu dostali k základným špecifikáciám. „Hyundai IONIQ 5 vo verzii First Edition podľa týchto informácií ponúkne prvým zákazníkom celkový výkon 230 kW, resp. 313 koní s pohonom všetkých štyroch kolies. Z nuly na stovku sa novinka dostane za 5,2 sekundy. Podľa metodiky WLTP máme počítať s dojazdom na úrovni 450 kilometrov. To sa však týka iba základnej verzie s 58 kWh batériou,“ písal kolega na konci decembra 2020.
Predné i zadné svetlá budú podobné tým z konceptu Hyundai 45, výrazné „pixelovanie“ bude viditeľné hlavne vzadu.
Hyundai Inoniq 5 bude postavený na novej platforme od Hyundai Motor Group nazvanej Electric-Global Modular Platform (E-GMP), na ktorej budú stáť mnohé ďalšie modely Hyundai, ale aj automobilky Kia.
Vďaka novým záberom je ale známe, že Hyundai Ioniq 5 bude mať kamery namiesto spätných zrkadiel. Minimálne vo vyšších výbavách, alebo za príplatok.
Špeciálne tvarované disky kolies majú mať 20 palcov. Majú to byť najväčšie kolesá aké kedy Hyundai použil v elektromobile. Ani ich šírka nie je vôbec malá, ako sa to snažilo kedysi (vlastne aj dnes) kompenzovať BMW i3.
Zároveň vďaka kempovacím videám zo včera vieme, že pod zadnými sedačkami budú až dve 230 V elektrické zásuvky pre pripojenie prakticky akéhokoľvek elektrického prístroja. Vrátane rúry na pečenie, Hi-Fi zostavy či bežeckého pásu. Ani jedno z týchto zariadení totiž nemá väčší odber ako 3,5 kW, čo znesie systém V2L (Vehicle-to-load).
Vďaka ďalšiemu videu zo včera vieme i to, že Ioniq 5 bude disponovať vysokovýkonným DC nabíjaním. Tešiť sa máme na súboj akčnej kamery, smartfónu, notebooku a Ioniqu 5 po dobití na 5 minút. Súboj spočíva v tom, ktoré zariadenie vydrží po päťminútovom nabíjaní dlhšie. Zatiaľ môžme iba tipovať, no s najväčšou pravdepodobnosťou Ioniq 5, inak by takýto súboj automobilka nerobila.
Vieme však, že „nový IONIQ 5 bude taktiež disponovať 800 V DC nabíjaním, ktoré má dostať batériový modul z 20 na 80 % už v priebehu 15 minút. Čo je však v pri nabíjaní najzaujímavejšie, je solárny panel umiestnený na streche vozidla, ktorý sa postará o priebežné nabíjanie batérie aj počas jazdy alebo pri parkovaní. Tento systém sme už mohli vidieť aj pri modeli Sonata Hybrid.“
Výsledkom má byť, že po 5 minútach nabíjania získa Ioniq 5 dojazd na ďalších 100 km jazdy (podľa WLTP).
Okrem iného sme sa včera dozvedeli aj to, že Ioniq 5 príde už čoskoro, presnejšie budúci mesiac.