Sir James Dyson musel urobiť jedno z najzásadnejších rozhodnutí svojho života – zrušil celú divíziu okolo elektromobilu, ktoré spoločnosť vyvíjala už niekoľko rokov. Dôvodom má byť to, že vozidlo by nikto nekúpil a nikto (z konkurencie) nemal záujem ani o projekt ako taký.
Dyson je známy tým, že hoci má špičkové produkty, ich ceny sú niekoľkonásobne vyššie, ako u konkurenčných produktov. Tie sa síce Dyson produktom nemusia rovnať kvalitou ani schopnosťami, no majú podobný efekt – vysávač vysáva aj od inej značky, ventilátor víri vzduch tiež od inej značky a takto by sa dalo pokračovať i ďalej.
O plne elektrickom vozidle s logom Dyson sme počuli pred rokmi, kedy Sir Dyson hovoril o tom, že do roku 2020 chce mať postavený elektromobil. Aj preto do jeho vývoja a výskumu investoval 2,28 miliardy eur a vytvoril tím 400 ľudí, ktorí sa mali elektromobilu naplno venovať. Zjavne mal Sir Dyson k elektromobilu pripravené čosi v talári, ako množstvo iných unikátnych riešení spotrebnej elektroniky.
Prvý elektromobil Dyson mal byť iba pre tých najmajetnejších, no ďalšie modely po ňom mali byť už pre širšie masy. Už v roku 2018 Dyson hovoril o tom, že na trh budú uvedené rovno tri modely. Veľký význam Dyson prikladal výskumu batérií, práve pre to, aby elektromobily mali čo najlepší dojazd na jedno nabitie a určite chcel riešiť aj rýchlosť nabíjania.
Nakoniec sme sa koncom roka 2018 dozvedeli, že Dyson otvorí do roku 2020 novú továreň, no nie v rodnom Anglicku, ale v Singapure, kam začiatkom roka presunul aj centrálu spoločnosti. Presun pritom nemá mať nič s Brexitom.
Podstatné je, že Sir James Dyson musel svojim zamestnancom oznámiť, že ruší projekt okolo elektromobilu, resp. elektromobilov. Podľa správy, ktorú rozposlal zamestnancom nejde o chybu produktu či tímu. Čo ho k tomu viedlo ale nešpecifikoval. Napriek tomu hovorí, že je nadšený z budúcnosti firmy tak, ako vždy aj bol a že ambície a investície neboli nikdy väčšie, ako teraz.
Škoda však, že Dyson neostal pri vývoji elektromobilu. Predsa nie všetky jeho produkty boli prirpavené na trh okamžite. Stačí sa pozrieť na robotický vysávač Dyson 360 Eye, ktorého vývoj vraj trval 16 rokov. Rozdiel medzi pomerne malým vysávačom a veľkým elektromobilom je jasný, rádovo vyššie sú určite aj investície do vývoja… Je to škoda, ale je to aj pochopiteľné.
Plusom má byť ale pokročilý vývoj na poli batérií, ktoré Dyson využíva vo viacerých svojich produktoch a zajvne v ďalších ešte len bude. Zároveň Dyson neplánuje ľudí z tímu okolo elektromobilu prepúšťať, ale chce im nájsť miesta v ostatných divíziách.