Reklama

DRUHÝ POHĽAD: Peugeot 308 SW ALLURE a asistenčné systémy

Roman Calík

Po úspešnej recenzii modelu 308 SW sme sa rozhodli pozrieť sa naň ešte raz, tentokrát očami Romana Calíka. 308-čka ponúka totiž aj niekoľko zaujímavých asistenčných systémov.

Peugeot 308 SW ALLURE

Keďže Peugeot 308 SW vo výbave ALLURE s príplatkovými asistenčnými systémami sa k nám do redakcie dostal na ďalší týždňový test, veľmi rád by som doplnil postrehy kolegu Mareka, ktorý vám počas leta priniesol podrobnú recenziu kombíka, pred ktorým by sa mala mať nová Octavia Combi na pozore. S čím jednoznačne súhlasím je, že 308 SW v porovnaní s predchádzajúcou generáciou prešiel obrovský kus cesty a je naozaj krásnym autom. Dizajnérom by som vytkol jedine vykrojené zadné svetlá, ktoré mi osobne nesedia už od predstavenie 208-čky. Podľa mňa je tvarovanie zbytočné a dokonca nepekné.

Peugeot 308 SW ALLURE

Rovnako je obrovským sklamaním slabé osvetlenie pri cúvaní v noci a neodpustiteľné chýbajúci nočný režim cúvacej kamery. Jednoducho v tme vidíte za autom aboslútnu tmu aj na displeji hlavného multimediálneho systému a pritom nočné videnie ponúkajú aj tie najlacnejšie cúvacie kamery na trhu. O to viac ma to mrzí preto, že naopak predné Full LED svetlomety patria k absolútnej špičke na trhu. Ak kvalitu osvetlenia nepocítite pri bežných stretávacích svetlách, v noci so zapnutými diaľkovými až nebudete veriť, ako ste mohli považovať za diaľkové iné svetlá. Jednoducho to, čo Marek napísal, že vidíte ako cez deň je skutočne pravda. Pri ceste v noci máte dokonalý rozhľad a bude sa vám výborne šoférovať bez náznaku únavy.

Peugeot 308 SW ALLURE

Peugeot 308 SW ALLURE

V redakcii ma poznajú, že skôr ako čokoľvek zapnem, tak poriadne ohmatám materiály. Tak pri smartfónoch, notebookoch, aj pri autách a najmä v ich interiéroch. Peugeot 308 SW si za kvalitu spracovania zaslúži obrovskú pochvalu. Najviac sa mi páči stredový tunel, ktorý je pevný a s hliníkovou lemujúcou lištou aj veľmi pekný a praktický. Potešila ma aj „skrytá“ odkladacia priehradka, totiž po odsunutí rolety nájdete stojan na nápoje, ktorý je možné vyklopiť a vložiť sem napríklad peňaženku či iné cenné predmety. Zlodej tento odkladací priestor len tak neobjaví. Nadšený som aj z malého venca volantu. Počas celého testu som mal pocit športovej jazdy.

Peugeot 308 SW ALLURE

Peugeot volant nenavrhol menší len tak, presunul totiž prístrojový panel do hornej časti palubnej dosky a s väčším volantom by ste si údaje prekrývali. Pri mojej výške 185 cm som videl všetky údaje, ale menší ľudia môžu mať problém. Horšie je to však so sedením vzadu. Ja som sa dotýkal hlavou stropu a navyše maximálne vysunutie zadnej hlavovej opierky skončilo niekde v okolí môjho krku. Vyššie ju už nie je možné vysunúť. Za všetko môže zvažujúca sa strecha, ktorá možno vyzerá z bočného profilu efektne, ale v skutočnosti je skôr nevýhodou. Možnosť presklenej panoramatickej strechy za príplatok 600 € chválim. Vôbec mi neprekáža nemožnosť jej otvorenia, možno len veľmi priehľadné tienenie, ktoré mohlo interiér zatieniť viac. A kufor. Octavia a dokonca aj Superb, obľúbené veľké kombíky u Slovákov sa môžu triasť. Objem 610 litrov dm3 (660 l podľa VDA) je výborná hodnota. Ešte lepšie je, že priestor je málo členitý a výborne prístupný.

Peugeot 308 SW ALLURE
Takto vyzerá maximálne zatienenie panoramatickej presklenej strechy

V TECHBOXe milujeme moderné technológie v autách. Peugeot 308 aj verzia 308 SW vám ich ponúkne pomerne dosť. Bezkľúčový prístup či štartovanie tlačidlom je samozrejmosťou. Vo výbave ALLURE ho dostanete ako súčasť výbavy, rovnako ako Full LED svetlá, ktoré som už spomenul. Škoda len, že bezkľúčovo neotvoríte zadné dvere, senzory sú len na predných. Príjemným prekvapením je aj systém sledovania mŕtveho uhla. Ten síce nevyužíva kamerový systém, ale predné či zadné parkovacie senzory, no funguje spoľahlivo. Upozorní vás červenou bodkou v spätných zrkadlách v prípade, že je nebezpečné vybočenie z jazdného pruhu. Za systém snímania mŕtveho uhla spolu s parkovacím systémom, ktorý dokáže automaticky zaparkovať 308-čku pozdĺžne aj priečne, zaplatíte 400 €. Škoda, že nie je možnosť priplatiť si len za mŕtvy uhol, automatické parkovanie je totiž pre väčšinu vodičov absolútnou zbytočnosťou. Balík týchto dvoch asistentov spolu s cúvacou kamerou výjde na 890 €. Keďže cúvacia kamera je v noci nepoužiteľná, drahší balík by som neodporúčal priplácať.

Peugeot 308 SW ALLURE
Všimnite si červenú bodku v ľavej časti spätného zrkadla na obrázku vyššie. Vidíte tam auto? A predsa tam v tej chvíli bolo modré auto, ktoré aktuálne nevidieť, pretože sa nachádza v mŕtvom uhle. Dôkaz nájdete na fotografii nižšie vyhotovenej tesne pred uvedenou snímkou!
Peugeot 308 SW ALLURE

V testovanom SW-čku bol aj Driver Assistent Pack za 480 €. Ten obsahuje adaptívny tempomat, systém upozornenia na nebezpečenstvo kolízie a systém núdzového brzdenia. Adaptívny tempomat sa aj na páčke pod volantom, starej snáď 20 rokov, ovládal prekvapivo pohodlne. Jeho spoľahlivosť a potreba kúpy je však otázna. Svoju funkciu si síce pri nastavenej rýchlosti plní dobre, keď zaregistruje iné auto pred vaším, tak pribrzdí a keď sa auto vzdiali, opäť pridá na nastavenú rýchlosť. Pri prudšom brzdení vozidla pred vami vás však len upozorní vizuálne aj akusticky a musíte prevziať riadenie! Neubrzdí a na úplne zastavenie auta v prípade hroziacej kolízie môžete zabudnúť. A to je presne prípad, kedy neodporúčam kupovať adaptívny tempomat spolu s manuálnou prevodovkou. Jednoducho tieto dve veci nejdú dokopy a výsledok je presne taký, aký aj v 308-čke, t.j. neúplné využitie technológie. Nehovoriac o tom, že info adaptívného tempomatu sa zobrazujú na displeji v prístrojovom panely, ale nastavujete ho cez hlavný dotykový systém. Komplikované a nepraktické!

Peugeot 308 SW ALLURE
Adaptívny tempomat dodržiava vzdialenosť za vozidlom pred vami. V tomto prípade bol nastavený na reakčný čas 2.0 s a rýchlosť 95 km/h. Ako vidíte na palubnom počítači, systém rýchlosť vzhľadom na vozidlo vpredu nastavil na 90 km/h.

Peugeot 308 SW ALLURE
Adaptívny tempomat síce zobrazuje informácie na displeji palubného počítača, vzdialenosť od áut či rýchle nastavenie rýchlosti si však zvolíte na displeji multimediálneho systému.

Nepraktické je aj ovládanie celého multifunkčného dotykového farebného displeja. Odozvy sú dlhšie, ako som zvyknutý z moderných smartfónov a tabletov, menu je chaotické a často sa v ňom stratíte a celkovo by si systém vyžadoval upgrade. Nikdy by som to nepovedal, ale také hardvérové tlačidlá na základné funkcie, vrátane tých pre ovládanie klimatizácie, by som chcel radšej vrátiť. A to som veľký fanúšik moderných tech vychytávok. Ak to však niekto neurobí ako Tesla, nech radšej neskúša, alebo nechá na výber kupujúcim.

Peugeot 308 SW ALLURE

Celkovo sa mi však Peugeot 308 SW páči. Je to veľmi kvalitné auto s obrovským kufrom, modernými technológiami, s pohodlnými sedadlami vrátane masážnej funkcie a dobrými jazdnými vlastnosťami. Navyše testovaná motorizácia 1.6 e-HDi STOP&START, s ktorou som jazdil dlhodobo za 5,1 l/100 km vám úplne postačí. Tých 115 koní je v meste aj veľmi živých, na diaľnici si však na predbiehanie nechajte čas. Cena však nepatrí k najnižším a preto sa pokúste zjednávať alebo si počkajte na výhodnú akciu dealera.

PREČÍTAJTE SI AJ:
TEST Peugeot 308 SW ALLURE 2.0 BlueHDi – Octavia tras sa, prichádza ja!

Foto: TECHBOX

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.