Kalifornský startup Faraday Future Intelligent Electric si od roku 2014, kedy bol oficiálne založený prešiel veľmi pestrými zmenami, ktoré ho počas krátkej 8 ročnej existencie sprevádzali.
Už rok od vzniku Faraday Future avizoval obrovskú investíciu v hodnote 1 miliardy dolárov, ktorá mala slúžiť na stavbu nového závodu v blízkosti Las Vegas. Prvým modelom, ktorý výrobca predstavil bol FF 91 a neskôr pod oznámený súrodenec FF81.
Prvé problémy prišli v roku 2016, kedy Faraday Future zrušil plánovaný zámer výstavby novej továrne a oznámil presun budúcej výroby do bývalej továrne na pneumatiky v kalifornskom Hanforde.
Rok 2017 predstavoval zásadné zmeny v personálnom obsadení spoločnosti. Založenie konkurenčnej spoločnosti Canoo znamenalo odchod dvoch vysokopostavených zamestnancov z vedenia firmy.
Nemalým komplikáciám čelil aj spolumajiteľ automobilky, čínsky miliardár Jia Yueting známy ako YT Jia, ktorý sa dostal na čiernu listinu čínskych úradov.
Vzniknuté komplikácie viedli až k vyhláseniu bankrotu, od ktorého automobilku zachránila čínska skupina Evegrande Group, ktorá sa stala najväčším akcionárom Faraday Future. V aktuálnom období však aj tento čínsky finančný kolos čelí obrovským problém a je otázne ako bude zabezpečené budúce financovanie Faraday Future.
Aj napriek týmto nezdarom startup pokračoval vo vývoji modelu FF 91 a len prednedávnom priniesol viacero záberov z testovania pred produkčnej verzie tohto modelu.
Vývoj modelu prebiehal v kalifornskom Hanforde, kde bude v konečnom dôsledku spustená aj samotná výroba. Výrobca predpovedá spustenie výroby v 3. štvrťroku aktuálneho roka.
Už pri predstavovaní pred produkčnej verzie bolo zrejmé, že vozidlo je stále vo fáze vývoja a sériový kus bude obsahovať zmeny.
Model FF 91 podľa slov zástupcov Faraday Future má priniesť luxus, ktorý medzi elektromobilmi nemá obdobu.
Tento crossover je vybavený troma elektromotormi s celkovým výkonom 783 kW (1065 koní), ktoré mu umožňujú akceleráciu z 0 – 100 km/h za menej ako 2,5 sekundy.
V podvozku FF 91 je uložený akumulátor o kapacite 130 kWh, ktorý by mal zabezpečiť dojazd okolo 600 km.
Pohonné jednotky umožňujú vektorovanie krútiaceho momentu a je predpoklad, že s blížiacim sa termínom spustenia výroby budú jednotlivé parametre ešte upresnené.