Reklama

Do Európy mieri ďalší čínsky elektromobil, ponúkne otočný displej!

Zdroj | BYD
Števo Porubský
Zdroj | BYD
Zdroj | BYD

Čínska automobilka BYD, ktorá má s elektromobilitou bohaté skúsenosti, informovala, že na európsky trh prinesie svoje elektrické SUV, model Tang. Prvou krajinou, kde bude BYD Tang možné kúpiť, je celkom logicky, Nórsko.

Zdroj | BYD

Krajina s najrozvinutejšou sieťou nabíjacích staníc a s najväčším počtom elektromobilov na 100 obyvateľov, Nórsko, rozšíri výber elektromobilov o ďalší model. Hoci ide o čínsky model BYD Tang, ten je už na prvý pohľad veľmi zaujímavým modelom.

Zdroj | BYD

Na rozdiel od čínskych mikroelektromobilov s podivným dizajnom je SUV od BYD dizajnované aj na európske, resp. západné trhy. Nemá žiadne šialené línie, naopak, je úhľadný kúsok s iba mierne futuristickými prvkami a luxusne pôsobiacim interiérom.

Jedinou chybou BYD je, že namiesto WLTP udáva dojazd podľa zastaranej metodológie NEDC. Podľa nej dosiahne na jedno nabitie dojazd viac ako 500 km. Realita bude minimálne o 100 km menšia, v studenom počasí Nórska pokojne aj o 150 km a viac.

Zdroj | BYD

Napriek tomu je to veľmi zaujímavý elektromobil aj kvôli svojej cene. Tá má začínať na sume 599 900 NOK čo je okolo 58 500 €. To je však cena pred všetkými možnými úľavami, ktoré Nórsko na elektromobily ponúka, vrátane dane z pridanej hodnoty.

Za túto sumu domáci dostanú pomerne veľké SUV s možnosťou sedenia až pre 7 osôb. Pod kapotou má dvojicu elektromotorov s celkovým výkonom 380 kW a s krútiacim momentom až 660 Nm. Vďaka tomu na stovku zrýchli za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť má byť obmedzená na 180 km/h.

Zdroj | BYD

O chod sa má starať celkom nová batéria, tzv. Blade Battery založená na lítium-železo-fosfáte (LFP). Batéria ponúkne celkovú kapacitu 86,4 kWh.

Žiaľ, BYD Tang má len 7 kW internú AC nabíjačku, takže mimo DC nabíjacích staníc bude dobitie trvať veky (dlhé hodiny). Našťastie na DC rýchlonabíjacích staniciach je možné nabíjať až do výkonu 110 kW.

Zdroj | BYD

Zaujímavosťou BYD Tang je možnosť otočenia hlavného displeja o 90°. Na výber je tak pozícia na šírku, ale aj na výšku. Prakticky všetky funkcie sa ovládajú práve cez tento veľký dotykový displej. Pasažierom vraj nebude stiesnene vďaka obrovskej panoramatickej streche. K dispozícii má byť aj 4G modem pre Wi-Fi hot-spot, digitálne DAB rádio či mnohé aktívne bezpečnostné prvky.

Nový BYD Tang bude na nórskom trhu dostupný od druhého kvartálu tohto roka.

Zdroj | BYD
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.