Reklama

Deti sa na internete zaujímajú o drogy, alkohol a tabakové výrobky

Zdroj | Kaspersky Lab
Imrich Maťo
Zdroj | Kaspersky Lab
Zdroj | Kaspersky Lab

Na internet a uverejňovaný obsah na ňom sa dá parafrázovane použiť staré známe, že „oheň je dobrý sluha, ale zlý pán“. Obzvlášť, ak to chceme aplikovať na deti. Ich záujem o obsah týkajúci sa drog, alkoholu a tabakových výrobkov na internete vzrástol oproti minulému roku z 9% na 14%!

Pozrite si

Mladí o sebe odhaľujú príliš veľa v online prostredí

Na druhej strane poklesla návštevnosť webových stránok týkajúcich sa hier, obsahu pre dospelých či komunikačných portálov (sociálne siete, e-maily, messengere). Vyplýva to zo správy spoločnosti Kaspersky Lab, zostavenej na základe údajov zozbieraných z ich modulu Rodičovskej kontroly (Parental Control) za posledných 12 mesiacov.

Zdroj | Kaspersky Lab

Správa vyhodnocuje anonymné štatistiky vygenerované z bezpečnostných riešení Kaspersky Lab, ktoré mali aktivovaný modul Rodičovskej kontroly (tzv. Parental Control, pre Windows a Mac) v období od mája 2016 po apríl 2017.

Pozrite si

Fotky v smartfóne si ceníme na necelých 11 €. Iba?

Výsledky predstavujú počet návštev a pokusov o návštevy na webstránky s potencionálne škodlivým obsahom v siedmych, v súčasnosti najviac populárnych kategóriách*: Internetové komunikačné médiá; Alkohol, tabak, omamné látky; Počítačové hry; Softvér, audio, video; Online nakupovanie; Explicitný jazyk; Obsah pre dospelých.

V 61 % prípadoch otvorili deti komunikačné webové stránky (ako napr. sociálne médiá, messenger alebo e-mail), čo je o 6% menej v porovnaní s minulým rokom (67 %). Rovnako poklesla aj návštevnosť stránok zameraných na hry z 11 % na 9 %.

Zdroj | Kaspersky Lab

Webové stránky s obsahom pre dospelých lákali pozornosť detí tiež o niečo menej ako v predchádzajúcom období – 1,2 % namiesto 1,5 %. Na druhej strane však vzrástol záujem o webové stránky obsahujúce informácie o drogách, alkohole a tabakových výrobkoch. Počet zaznamenaných návštev predstavuje aktuálne 14 %, hoci v predchádzajúcom sledovanom období to bolo len 9 %. Záujem o stránky so softvérom, audiom a videom sa tiež zvýšil z 3 na 6 percent.

Pozrite si

Ako vnímajú deti aktivity rodičov na sociálnych sieťach? Sú s nimi spokojné?

Správa tiež poukazuje na geografické rozdiely v správaní sa detí na internete. Sociálne siete a chatovanie patrí k najobľúbenejším online aktivitám detí v arabskom svete (89 % detekcií). Paradoxne, deti zo Severnej Ameriky používajú počítače pre tento účel najmenej – len 28 % prípadov.

Zdroj | Kaspersky Lab

Stránky o drogách, alkohole a tabaku patria k najviac populárnym v Severnej Amerike (32 %), Oceánii (30 %) a západnej Európe (26 %), zatiaľ čo deti z arabského sveta zlákal obsah z týchto stránok len v 3 % prípadov.

Podobný vývoj možno sledovať aj v kategórii počítačových hier – záujem o hry bol zaznamenaný najčastejšie v Severnej Amerike (20 %), Oceánii (20 %), západnej Európe (18 %) a najmenej opäť v arabskom svete (2 %).

Zdroj | Kaspersky Lab

Zaujímavé je, že Ďaleký Východ** vyniká v kategórii online nakupovania, ktoré tam predstavuje až 13 % detekcií, zatiaľ čo globálny priemer je len 5 %. Deti z Ďalekého Východu tiež navštevujú webové stránky týkajúce sa softvéru a obsahu pre dospelých viac ako ich náprotivky v iných regiónoch.

Podrobnú správu k tejto téme uverejnila spoločnosť Kaspersky Lab na stránke SecureList.

* Modulom Rodičovská kontrola v riešeniach Kaspersky Lab môže byť zablokovaných 14 kategórií webových stránok: Obsah pre dospelých; Alkohol, tabak, omamné látky; Počítačové hry; Online nakupovanie; Explicitný jazyk; Hazardné hry, lotérie, stávkovanie; Presmerovanie HTTP dopytu; Internetové komunikačné médiá; Pracovné portály; Spravodajstvo a médiá; Náboženstvá, náboženské združenia; Softvér, audio, video; Násilie; Zbrane, výbušniny, pyrotechnika.

** Región Ďaleký Východ v správe zahŕňa Čínu, Singapur, Hong Kong, Macao, Taiwan, Japonsko a Južnú Kóreu.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.