Prinášame vám ďalších 6 zaujímavostí o streamovacej službe Netflix, ktorá patrí vo svete medzi tie najobľúbenejšie. Tieto fakty ste o službe pravdepodobne nevedeli.
Netflix oslavuje už 5 rokov na trhu, kedy bol v januári 2016 oficiálne spustený v 130 nových krajinách, vrátane Slovenska.
Netflix vs. Amazon Prime
Vzniká veľký súboj o tom, ktorá streamovacia služba vedie v počte predplatiteľov. K aprílu tohto roka je to stále Netflix so svojimi 207 miliónmi predplatiteľov. Amazon Prime sa nenechá zahanbiť a na konte má 200 miliónov predplatiteľov. Táto medzera sa čoraz viac zmenšuje a bude zaujímavé sledovať, ako sa tento súboj bude vyvíjať.
Najviac predplatiteľov je v USA a Kanade
Región spojujúci USA a Kanadu má dokopy 74 miliónov predplatiteľov. Druhé miesto obsadil región EMEA, kde patrí Európa, Stredný Východ a Afrika, so svojimi 68,5 miliónmi aktívnych predplatiteľov. Latinská Amerika je domovom 37 miliónov členov a posledné miesto obsadila Ázia, kde ich je 26,8 milióna.
Zarába Netflix viac ako YouTube?
Áno, zárobky Netflixu sú vyššie ako platformy YouTube. Zároveň treba poznamenať, že v prvom štvrťroku 2021 zarobil YouTube z reklamy až 6 miliárd dolárov, čo je nárast o 49 %. Netflix však stráca 24 % príjmov z toho, že si užívatelia medzi sebou zdieľajú heslá. Ak Netflix tento problém vyrieši, jeho rast sa ešte zvýši.
Dohoda so Sony
Netflix má podpísanú dohodu so spoločnosťou Sony, v ktorej sa píše, že dohoda udeľuje spoločnosti Netflix prvé práva na streamovanie filmov v rokoch 2022-2026. Postup je taký, že po premiére nových filmov v kinách nasleduje čas pre distribúciu na DVD a Blu-ray nosiče, potom je ich premiéra na Netflixe. Neskôr sa filmy presťahujú na platformu Disney+.
Medzi takéto filmy patrí Spider-Man: Into the Spider-Verse, Mobius, Bullet Train, Escape Room 2, Masters of the Universe, Venom 3, Bad Boys 4, Jumanji 4 a Uncharted.
Streamovanie videohier už čoskoro
V polovici júla najal Netflix bývalého manažéra herného štúdia Electronic Arts, Mikea Verdu. Budúci rok chce Netflix ponúkať streamovanie videohier, ktoré budú zatiaľ súčasťou bežného predplatného. Chce tým prilákať nových zákazníkov a získať konkurenčnú výhodu. Niečo podobné už má americký Apple s jeho službou Arcade.
Ekologický Netflix?
Spoločnosť Netflix sa zaviazala, že do konca roku 2022 chce mať nulové emisie skleníkových plynov. 1,1 milióna metrických ton je aktuálna uhlíková stopa Netflixu. Približne 50 % ju tvorí filmová produkcia, 45 % patrí podnikovým aktivitám a nakúpenému tovaru a 5 % tvoria cloudové služby, ktoré Netflix využíva. 100 miliónov domácností si pozrelo dokumentárny seriál Netflix Naša planéta.