Facebook, LinkedIn a najnovšie aj nová sociálna sieť Clubhouse patrí do klubu spoločností, ktorých používateľské dáta unikli na internet.
Sociálna sieť Clubhouse rozvírila vody internetu začiatkom roku, keďže išlo o niečo nové a originálne. Po prvotnom nadšení sa sieť zastabilizovala a napriek tomu, že ide o relatívne novú sociálnu sieť, zažila obrovský únik používateľských dát.
Po Facebooku a LikedIne, o ktorých sme informovali pred pár dňami, tak ide o ďalší veľký únik zo sociálnej sieti. Konkrétne uniklo 1,3 miliónov používateľských dát, ktoré boli uverejnené na hackerskom fóre, informoval portál Cyber News.
Dáta obsahujú mená, fotky, linky s ostatnými sociálnymi sieťami a taktiež mená tých, ktorí boli do siete pozvaní konkrétnym používateľom, keďže Clubhouse funguje na báze pozvánok.
Sociálna sieť odmietla, že by išlo o hackerský útok, keďže dáta sú voľne prístupné. Problémom je, že ak tieto dáta unikli na internet, sú pre potenciálnych útočníkov voľne dostupné a môžu v nich vyhľadávať.
https://twitter.com/joinClubhouse/status/1381066324105854977?s=20
Problém úniku agregovaných dát spočíva v možnosti ich zneužitia na podvodné či politické ciele. Prípad Cambridge Analytica, kde sa využívali voľne dostupné dáta o používateľoch a následná cielená reklama hovorí sám za seba. Z hľadiska podvodov netreba zabúdať, že používateľské dáta sú ideálne na zneužitie v cielených phishingových kampaniach.
Keďže Clubhuse spustil aj možnosť monetizácie a zarábania v rámci sociálnej siete, je tu tiež riziko podvodných účtov, ktoré môžu zneužiť dôveru ľudí a vylákať z nich peniaze.