Automobilka Daimler Trucks nadviazala spoluprácu so spoločnosťou Waymo na vývoji systému autopilota pre samojazdiace kamióny. Waymo na zdokonaľovaní autonómnych systémoch riadenia pracuje už niekoľko rokov. Spočiatku sa zameriaval na osobné autá, ale v poslednej dobe testuje v Arizone, Novom Mexiku a Texase aj samojazdiace nákladné vozidlá.
Daimler Trucks už v marci 2019 kúpil väčšinový podiel v spoločnosti Torc, ktorá vyvíja technológiu autonómnej jazdy pre kamióny 4. úrovne. Partnerstvo s Waymo je podľa predsedu predstavenstva Daimler Trucks Martina Duauma súčasťou „duálnej stratégie“ pri príprave samojazdiacich nákladných vozidiel.
V rámci dohody sa Waymo a Daimler Trucks spojili, aby vytvorili autonómnu verziu nákladného vozidla Freightliner Cascadia.
Nákladné vozidlo bude vybavené autonómnou technológiou 4. úrovne, takže by mohlo jazdiť bez vodiča, ale iba vo vopred určených oblastiach. Autonómne vozidlá úrovne 4 alebo L4 môžu fungovať samostatne, ale iba v konkrétnej geografickej polohe, na určitom type vozovky a za špecifických podmienok, ako je dobré počasie. Waymo má v testovacej prevádzke niektoré vozidlá úrovne 4 v Arizone.
Najväčším problémom tu nie sú technológie, ale legislatíva, ktorej zaostávanie zneisťuje termín zavádzania autonómnych áut do života. Očakáva sa, že v USA vyrazia na cesty „v najbližších rokoch“.
Dohoda s Waymo poskytne Daimler Trucks, ktorý je najväčším svetovým výrobcom úžitkových vozidiel, systém Waymo Driver. Ten zahŕňa sadu optických senzorov, softvér aj riadiaci počítač, ktorý platformu zaisťuje.
Oblasť vozidiel nákladnej dopravy s autopilotom začína byť pre automobilky a technologické firmy zaujímavejšia aj „vďaka“ aktuálnej pandémii COVID-19, ktorá utlmila záujem o zdieľanie autonómnych osobných áut. Naopak, význam nákladnej cestnej dopravy neustále stúpa a to aj počas pandémie, trpí však nedostatkom vodičov. To nahráva autonómnym kamiónom a ďalším úžitkovým vozidlám.
Dohoda medzi spoločnosťami Waymo a Daimler však nebude exkluzívna. Nemecký koncern je už piatou automobilkou, ktorá chce vo svojich autách využiť technológiu autonómnej jazdy od Waymo.
Waymo už uzavrel podobné dohody s automobilkami Nissan-Renault, Fiat Chrysler, Jaguar Land Rover a Volvo. Na druhej strane Daimler Trucks má tiež vlastnú dcérsku spoločnosť Torc Robotics, ktorá pracuje na integrácii svojej technológie do rady nákladných vozidiel Cascadia.