Česká firma BLOHMANN pod značkou elBlesk predstavila úpravu čínskej dodávky Jenhoo, ktorú na susednom trhu bude ponúkať pod názvom elBlesk EV48 Van. Má ísť o cenovo dostupnú elektrickú dodávku.
Tá má navyše prekonávať konkurenciu nielen cenou, ale aj úžitkovými vlastnosťami a nezvyčajnými, no praktickými riešeniami vo vnútri.
Vnútri je vraj dostatok miesta na 7 m3 tovaru, ktorý môže mať až do 1,43 tony! Pomerne malá dodávka si tak trúfa na hodnoty, ktoré v jej veľkostnej triede nájdete len ťažko. Vnútorný priestor má mať 2,8 x 1,6 x 1,38 m.
Unikátnosťou je aj posuvný B-stĺpik na strane spolujazdca, ktorý sa po otvorení bočných dverí posúva s nimi. Unikátne riešenie je navyše veľmi praktické hlavne na prevoz dlhých predmetov a tovarov.
Plusom má byť aj nízka nakladacia hrana vzadu, len 59 cm. Zadné dvere sa vyklápajú dohora, čo ale nemusí byť vždy pozitívom. Na druhej v daždi či snežení vás dvere ochránia od instantného zmoknutia.
V kabíne je miesto len pre dvoch – vodič a pasažier. Ten dokonca nemá pred sebou žiadny odkladací priestor, naopak, je tu ešte väčší výrez, nielen kvôli pohodliu, ale po sklopení sedadla aj na prevoz veľmi dlhých materiálov. Aká je maximálna dĺžka pre tovar ale výrobca nešpecifikuje.
Keďže má ale EV48 Van dĺžku 4,86 m, do vnútra by nemal byť problém vložiť 4-metrový predmet. Na šírku má 1,75 m a na výšku 1,99 m.
Pred vodičom je malý info displej, ale aj odkladací priestor, napríklad na dokumenty. V stredovej konzole je osadený pomerne veľký displej infotainmentu s dotykovým ovládaním pre všetky súčasti automobilu (klíma, ventilácia…). Plusom sú určite parkovacie senzory či zadná kamera.
BLOHMANN dodávku elBlesk EV48 Van predáva za necelých 726 000 českých korún čo je zhruba 28 690 €! Za takúto cenu u nás ledva kúpite osobný elektromobil, nieto ešte dodávku. Mimochodom, prehľad tých u nás dostupných nájdete na našom webe.
To sú tie pozitíva. Negatívnom je určite slabý výkon elektromotora poháňajúci zadnú nápravu, iba 82 koní, resp. 60 kW. Dopuje ho taktiež pomerne malá batéria s kapacitou 41,86 kWh. Ide ale aspoň o novšiu LiFePo4 batériu. Spotreba má byť na úrovni 14 kWh/100 km, čo znamená, že na jedno nabitie by EV48 Van mal prejsť 300 km. Či aj plne naložený výrobca nešpecifikuje. Skôr nie.
Podľa výrobcu sa nabíja 40 minút, no pravdepodobne z 10 na 80 %, alebo až z 20 na 80 % kapacity batérie. Maximálny nabíjací výkon na DC staniciach je 60 kW, pre AC nabíjanie výkon špecifikovaný nie je. Chýbať ale nemá rekuperácia, navyše s nastaviteľnou intenzitou.
Maximálna rýchlosť dodávky je 100 km/h. Ide tak skôr o mestskú dodávku, nie na dlhé presuny medzi mestami a už určite nie po diaľnici. Vzhľadom na cenu ide ale o zaujímavý počin. Ešte tak poznať bezpečnostné vlastnosti… okrem ABS výrobca o žiadnych nehovorí. O testoch už tobôž nie.