Keď vlastníte prvú verziu Joggera, je viac než prirodzené, že vás zaujíma čo všetko vylepšili v modelovom roku 2024 okrem povinnej výbavy v rámci predpisov GSR2. Na test sme dostali hybridnú verziu s automatickou prevodovkou.
Nová hybridná Dacia Jogger by mala zvládať po meste jazdiť so značnou pomocou elektromotora. Priemerná spotreba sa papierovo pohybuje pod 5 l/100 km, čo je na tak veľké vozidlo celkom slušné, priam skvelé.
Výhody
- spotreba
- obrovský kufor
- modulárny strešný nosič
- camping príslušentsvo
Nevýhody
- tvrdé plasty v interiéri
- veľká páka automaticej prevodovky
Vo výbave pribudla čierna skrinka, inteligentný asistent rýchlosti, asistent pre jazdu v pruhu, príprava na alkoholtester, upozornenie na únavu vodiča, dažďový a svetelný senzor, signalizácia núdzového brzdenia, pokročilé brzdenie pred cyklistami a chodcami, zadné parkovacie senzory. Všetky fungovali bez problémov, ale asi ako väčšina skúsených vodičov využijete pomerne často tlačidlo na ľavej strane, kde ich dvojklikom viete deaktivovať, napríklad i pri zlom načítaní rýchlosti. Istý problém s načítaním rýchlostí pri dopravnom obmedzení je, ale s týmto problémom sa stretnete i pri prémiovejších značkách.
Jogger Hybrid 140 má pod kapotou atmosférickú tisícšestovku (1 598 cm³) s nepriamym vstrekovaním prepojenú s elektromotorom a štartér-generátorom. Zo spaľovacej jednotky ponúkne výkon 104 kW (140 k) a krútiaci moment 148 Nm, k tomu 205 Nm z elektromotoru. Batéria sa nachádza v priestore pre rezervu a má kapacitu 1,2 kWh čo by vraj v mestskej premávke malo zabezpečiť až 80 % jazdy na elektrinu. Podľa WLTP je spotreba hybridnej verzie Dacie Jogger 4,8 l/100 km, čo by malo vystačiť na cestu dlhú približne 900 km.
Nám v reálnych podmienkach ukazoval palubný počítač spotrebu 5,8 l/100 km, najazdili sme zhruba 600 km po diaľniciach, ďalších 300 km sme si podelili po okresných cestách a v meste, kde sme sa vedeli bez problémov dostať na spotrebu 5,3 až 5,6 l/100 km. Dojazd na plnú nádrž bol teda viac ako 800 km.
Ak sa pozrieme na zmeny interiéru, hneď udrie do očí iné farebné prevedenie a použitý materiál na sedadlách, ktorý je výrazne kvalitnejší. Dvojfarebné prevedenie so štepovaním pôsobí elegantnejšie. Aj materiál vložený do palubnej dosky a na opierky predných dverí dostal decentnejšiu farbu, pôsobí ako brúsený semiš. Na stredovej konzole je umiestnená automatická prevodovka, ktorá by na dnešné pomery mohla byť menšia, ideálne taká, akú má nový Duster.
Jogger je vybavený úplne novým 7” prístrojovým panelom, ktorý má oproti predchodcovi (konečne!) farebnú obrazovku. V porovnaní s inými modelmi však stále zobrazuje naozaj len tie najzákladnejšie informácie. Displej infotainmentu ponúka známy multimediálny systém Media Nav s dotykovou obrazovkou a navigáciou. Zachovaná ostala podpora Android Auto a Apple CarPlay, stále len pomocou USB-A kábla. Druhý port je už v USB-C prevedení. Vo výbave nechýba stojan na mobil, ktorý nám v iných autách chýba. Rozlíšenie zadnej kamery ostalo na rovnakej úrovni, akú mal pôvodný Jogger, to znamená, že sa dokážete orientovať v okolí, ale mohlo by to byť lepšie.
Dacia Jogger je ako stvorená na 7-miestnu verziu. Presne tú sme mali k dispozícii. Samozrejme, kufor je pri takomto riešení oveľa menší, má len 212 l, pričom 5-miestna verzia má 829 l. Ak sklopíte 2. rad sedadiel a vyberiete 3. rad, získate neuveriteľných 1 807 l. Ak je vám to stále málo, modulárne strešné lišty umožnia rýchle upevnenie strešného boxu.
Vyššia svetlá výška dostane Jogger aj do menej prístupných miest, čo oceníte aj pri kempovaní. Automobilka má rada tento spôsob trávenia voľného času, pripravila zaujímavé príslušenstvo Dacia InNature. Nájdete tam napríklad stan, caming box, skladací matrac, či dokonca zatemňovacie rolety!
Kto skutočne hľadá rodinné MPV s maximálnym kufrom, výbornou spotrebou a prijateľnou cenou, myslíme si, že pri Dacii Jogger bude spokojný. Vo farbe šedá metalíza, čo bolo nami testované vozidlo, oceníte hlavne údržbu, ak ste mali predtým čierne, okamžite si uvedomíte ten rozdiel.
V prípade, že máte radi automatickú prevodovku, nemusíte mať strach, prevody sa spoľahlivo radili. Osobne by som teraz mala dilemu, či voliť kvôli cene LPG mechanickú prevodovku, alebo prejsť na hybrid so skvelou spotrebou akú dosahoval testovaný Jogger s automatom. Tak či onak, kúpou nového modelového roku 2024 dostanete veľmi slušné vozidlo s dlhým dojazdom.
Dacia Jogger (Essential, ECO-G 100) začína na cene 16 200 €. Hybridný pohon (výbava Expression), začína na 23 000 €. Nami testovaná verzia, výbava Extreme stála 24 900 €. Ako vidíte, za túto cenu získate pohodlné vozidlo s moderným pohonom, nízkou spotrebou a obrovským batožinovým priestorom, resp. 3 radom sedadiel. Treba však rátať s niektorými kompromismi a nie práve prémiovými materiálmi.