Reklama

Cyber Monday je tiež iba jeden a je presne dnes!

Zdroj | Getty Images | Unsplash
Števo Porubský
Zdroj | Getty Images | Unsplash
Zdroj | Getty Images | Unsplash

Tak ako je jeden Black Friday (Čierny piatok), tak je aj jeden Cyber Monday (Kybernetický pondelok). Čo to vlastne je?

Po tom, ako v minulosti zožal veľký úspech Black Friday aj na internete, resp. v internetových obchdoch, rozhodli sa marketéri využiť tento ošiaľ a zaviedli aj Cyber Monday.

Pozrite si

Dnes je Black Friday! Naozaj, iba dnes

Obsah pokračuje pod reklamou

Totižto Black Friday bol vždy iba jeden, vždy v piatok po americkom sviatku vďakyvzdania. V on-line obchodoch ale čiernopiatkové akcie platili aj platia počas celého nasledujúceho víkendu. No čo po ňom? Prečo nevyužiť potenciál a prácu, ktorá stála za Black Friday? A tak vznikol ešte dodatočný „sviatok“ Cyber Monday, ktorý sa mal týkať výsostne on-line obchodov. Ale už ani to neplatí.

Zdroj | Unsplash+ | Getty Images

A žiaľ, neplatí ani to, že si e-shopy robia ťažkú hlavu zo Cyber Monday. Kým niektoré renomované naozaj svoju akčnú ponuku prekopali a ponúkajú počas Cyber Monday nové zľavy na ďalšie produkty, iné, a to aj renomované on-line obchody, Cyber Monday odignorovali a pokračujú v zbytočnom zneprahľadňovaní názvu Black Friday tým, že pokračujú v Black Friday ešte aj dnes, v pondelok.

Dlhá veta, ale v skratke ide o to, že e-shopy sú nepoučiteľné a namiesto toho, aby veci nazývali správnymi výrazmi, svojich zákazníkov učia, že Black Friday je pomaly celoročná záležitosť.

Opakovanie je matka múdrosti – Black Friday je vždy piatok po Dni vďakyvzdania a Cyber Monday je najbližší pondelok po Dni vďakyvzdania. Ostatné Black Friday či Cyber Monday sú len výmysly, ktoré majú za následok fakt, že ich postupne ako zákazníci začneme prehliadať a ignorovať.

Zdroj | Getty Images/Unsplash

Potrebujeme to?

Ani Cyber Monday by nemal byť o tom, aby ste nutne niečo kúpili. To by chceli obchody a e-shopy. Pred kliknutím na tlačidlo „Záväzne objednať“ si rozmyslite, či daný produkt naozaj potrebujete. Ak áno, super, ušetrili ste možno aj niekoľko desiatok percent z ceny oproti bežnému nákupu, čo je v súčasnosti viac ako pozitívne. No ak čo i len zaváhate, nekupujte si ho. S najväčšou pravdepodobnosťou produkt či službu nepotrebujete.

Každý jeden produkt navyše totiž stojí výrobu, ktorá produkuje emisie. Tie produkuje aj doprava produktu s absolútnou istotou z niektorej z krajín Ďalekého východu. Ďalšie emisie tvorí doprava po krajine, no skryté produkujú aj vyhodenie napríklad starého produktu, ktorý nahradil práve ten nový. Nehovoriac o odpadoch z balenia produktov… Nakupovanie nech má zmysel iba v takom prípade, keď to človek naozaj potrebuje. Bude nám tu potom určite lepšie. 

Zdroj | Getty Images | Unsplash
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.