Reklama

Čo je NVIDIA G-SYNC Pulsar? Konečne riešenie na pohybové rozmazanie v hrách

Zdroj | NVIDIA
Stanislav Vinc
Zdroj | NVIDIA
Zdroj | NVIDIA

Spoločnosť NVIDIA priniesla na tohtoročnú výstavu CES 2024 v Las Vegas pomerne slušnú nálož noviniek, vrátane úplne novej technológie pre zvýšenie ostrosti obrazu v hrách.

G-SYNC Pulsar posúva schopnosti doterajších technológií na zabránenie trhania obrazu a zároveň jeho nepríjemného preblikávania na nový level. Bude to však chcieť nový monitor.

Základná technológia G-SYNC, ktorú NVIDIA predstavila ešte v roku 2013, zabezpečuje synchronizáciu snímkovania obrazovky so snímkovaním hry. Krátko po nej prišla technológia Variable Overdrive, ktorá zabezpečuje zvýšenie čistoty pohybu obrazu úpravou časov odozvy pixelov.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ďalším postupným rozširovaním a vylepšovaním tejto základnej technológie sa hráči dočkali už tak extrémne plynulého obrazu. NVIDIA však údajne mala vždy ambíciu snímkovaciu frekvenciu synchronizovať aj s blikaním podsvietenia obrazovky s cieľom eliminovať rozmazanie pohybu displeja. Tento problém je spôsobený pomalými prechodmi na LCD paneloch, ale aj pretrvávajúcim obrazom na sietnici, keď naše oči sledujú pohyb na obrazovke.

Pomalé prechody pixelov nedokážu držať krok s rýchlo sa pohybujúcimi objektmi, čo vedie k efektu rozmazania. Tieto pomalé prechody eliminuje už spomínaná technológia Variable Overdrive, no slabinou hráčov ešte stále zostal ich zrak.

Riešením pre tento problém je NVIDIA G-SYNC Pulsar. Táto nová technológia dokáže po prvý krát synchronizovať overdrive a pulz podsvietenia s obnovovacím cyklom obrazovky. Kľúčom k jej úspechu je inteligentné riadenie jasu a trvania pulzu, čím dokáže NVIDIA dynamicky upravovať rýchlosť, ktorou pixely prechádzajú z jednej farby do druhej súbežne s potlačením nepríjemného preblikávania obrazovky.

NVIDIA svoju novú technológiu predvádzala naživo návštevníkom výstavy CES 2024 v hre Counter-Strike 2, ktorí si mali všímať najmä čitateľnosť mena hráča nad jeho postavou pri pohybe. S vypnutou technológiou G-SYNC Pulsar je meno hráča aj pri 360 Hz obnovovacej frekvencii a hraní hry pri 1 000 snímkoch za sekundu nečitateľné. Po jej zapnutí je pohyblivý obraz rázom viditeľne ostrejší.

NVIDIA toto video zachytila pomocou vysoko-rýchlostnej kamery pri 1 000 snímkach za sekundu. Sprostredkovať tak výhodu novej technológie bude pre bežných youtuberov a recenzentov pomerne veľký problém, prínos G-SYNC Pulsar tak skrátka bude potrebné vidieť naživo.

Príležitosť na to by sme mali dostať niekedy neskôr v tomto roku, kedy sa na trh dostane prvý monitor s podporou tejto technológie, ASUS ROG Swift PG27. Žiaľ, G-SYNC Pulsar teda nebude možné využívať na monitoroch s ktoroukoľvek zo súčasných certifikácií G-SYNC, ale počkať si bude treba na príchod nových monitorov, ktoré budú vybavené špeciálnym hardvérom pre fungovanie novej technológie.

Zdroj | ASUS

NVIDIA okrem toho na výstave oznámila príchod technológie G-SYNC aj do jej cloudovej hernej platformy GeForce NOW. Pre využitie tejto technológie tak už doma nemusíte mať herný počítač ani notebook, postačí rýchle pripojenie k internetu, kompatibilný monitor a najvyššie predplatné Ultimate.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.