Citroën po plne elektrickej dodávke e-Jumpy predstavuje už aj verziu pre osobnú prepravu – ë-SpaceTourer. Novinka ponúkne prakticky rovnaké parametre ako e-Jumpy, výhodou má byť hlavne variabilita sedadiel.
Aj Citroën ë-SpaceTourer je postavený na plne elektrickej platforme EMP2 od PSA, na ktorej stoja viaceré dodávky či mikrobusy od PSA. Videli sme napríklad už spomínaný e-Jumpy, ale aj Toyota PROACE electric, Opel Vivaro-e či Peugeot e-Expert a e-Traveller.
Novinka bude dostupná s dvojicou batérií. Základom bude 50 kWh batéria s dojazdom 230 km na jedno nabitie, drahší model bude disponovať 75 kWh batériou s dojazdom 330 km. Batériu bude možné nabíjať doma maximálne 11 kW nabíjačkou (za príplatok), mimo domova je možné využiť 100 kW nabíjačku.
V predaji bude v troch veľkostiach – XS (4,60 m), M (4,95 m) a XL (5,30 m). Zároveň bude možné objednať si ho vštyroch stupňoch výbavy – Feel, Shine, Business a Business Lounge. Výška je príjemných 1,9 m, takže sa s ním zmestíte aj do väčšiny podzemných garáží.
O pohon sa bude starať už známy 100 kW elektromotor poháňajúci prednú nápravu. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h. K dispozícii budú tri režimy pre jazdu – Normal – 80 kW/210 Nm, Eco – 60 kW/190 Nm a Power – 100 kW/260Nm.
Zákazníci si budú môcť vybrať aj počet sedadiel. Maximom je 9, minimom zas 6. V závislosti od verzie budú sedadlá klasické, alebo komfortnejšie, väčšie.
Vo výbava by nemala chýbať 3D navigácia s on-line pripojením Citroën Connect Nav, head-up displej, rozpoznávanie značiek či automatické prepínanie svetiel. Poteší aj pomoc s rozjadom do kopca, sledovanie vodiča, ale aj jazdných pruhov, vyhýbanie sa kolíziám, kamerový parkovací systém, systém Grip Control, sledovanie mŕtveho uhla apod. Do výbavy je tak možné dať
Chýbať nemá ani mobilná appka na vzdialenú správu vozidla. Samozrejmosťou je aj 8-ročná záruka na batériu, resp. 160 000 km.
Ani v tomto prípade PSA nepotvrdila presnejší termín uvedenia na trh a ani predpokladanú cenu svojej ďalšej elektrickej dodávky.