Reklama

Chýbajú vám telefóny BlackBerry? Pozrite si ich vzostup a pád v novom seriáli

Zdroj | CBC
Stanislav Vinc
Zdroj | CBC
Zdroj | CBC

Plnohodnotné fyzické klávesnice, ktoré pôvodne preslávili telefóny značky BlackBerry, boli v novej ére plne dotykových smartfónov napokon ich Achillovou pätou.

Moment, ktorý spustil začiatok konca tento dnes už legendárnej značky, sa napokon stal súčasťou filmu a najnovšie už aj seriálu, v ktorom sa pozrieme na vznik kanadskej spoločnosti RIM, ako aj na jej najťažšie momenty spustené práve predstavením prvej generácie smartfónu od Apple.

Obsah pokračuje pod reklamou

Spoločnosť Research in Motion (RIM) bola založená v roku 1984 študentmi inžinierstva Mikom Lazardisom a Douglasom Freignom. Dariť sa im začalo prakticky okamžite, čo dokazuje zákazka od spoločnosti IBM na vývoj komunikátora Inter@ctive Pager 800 v hodnote 10 miliónov dolárov, ktorú sa im podarilo získať len dva roky po začatí podnikania.

Do povedomia širokej verejnosti sa napokon RIM dostal až začiatkom roka 1999, kedy spoločnosť predstavila svoje prvé zariadenie značky BlackBerry. Ľuďom tieto telefóny učarovali najmä svojou malou fyzickou klávesnicou, ktorá umožňovala rýchlejšie písanie SMS správ a e-mailov mimo dosahu počítačov. BlackBerry k tomu postupne pridávalo ďalšie kľúčové konkurenčné výhody, medzi ktoré sa radila aj komunikačná aplikácia BBM a funkcie ideálne pre ich využitie v roli firemných telefónov pre „biznismenov“.

Karta sa však začala obracať s príchodom prvých smartfónov, ktoré fyzickú klávesnicu vymieňali za väčšiu dotykovú obrazovku s virtuálnou klávesnicou. Hoci malo BlackBerry mnoho skalných fanúšikov a na tento trend sa snažilo zareagovať aj niekoľkými dotykovými modelmi, naskočiť na uháňajúci vlak sa jej už nepodarilo a firma napokon upadla do zabudnutia.

Tento príbeh sa rozhodol priniesť na filmové plátna kanadský režisér Matt Johnson, ktorého film s prostým názvom BlackBerry uzrel svetlo sveta tento rok a aktuálne má na konte pomerne slušné hodnotenia. Nie príliš známe herecké obsadenie a fakt, že film vo väčšine krajín nie je dostupný na žiadnej streamovacej službe, bránia v jeho komerčnom úspechu.

Na záchranu tak prichádza kanadská televízia CBC, ktorá sa na tvorbe filmu priamo podieľala a ktorá už na jeseň tohto roku prinesie do svojho vysielania rozšírenú verziu filmu s viacerými zmazanými scenámi rozdelenú do troch 60-minútových seriálových epizód.

Dostať sa k epizodickej rozšírenej verzii filmu bude v našich končinách žiaľ rovnako zložité, ako v prípade pôvodnej filmovej verzie. Zatiaľ nenasvedčuje nič tomu, že by sa jedna či druhá verzia mala dostať na niektorú z lokálne dostupných streamovacích služieb a CBC ich taktiež neponúka na výpočitku alebo zakúpenie prostredníctvom digitálnych obchodov Apple TV či Google Play Movies. Budeme však veriť, že by sa to v prípade úspechu seriálu na televíznych obrazovkách napokon mohlo zmeniť.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.