Dotykový displej to v televízoroch nemá ľahké. Na časté používanie na veľkých uhlopriečkach sa absolútne nehodí, aj tak sa ale zopár modelov objavilo. Dotykové televízory sú a pravdepodobne aj navždy zostanú biznis produktom.
Sharp to s veľkými televízormi vie. Koncom minulého roka ukázal demo 85-palcového panelu s 8K4K rozlíšením, 80“ model z uplynulej výstavy CES 2012 sa dokonca dostane do bežného predaja. Rovnakú uhlopriečku, teda až 203 centimetrov má aj príslušník biznis triedy. Najväčším rozdielom je prítomnosť dotykového displeja. Nikto nepredpokladá, že by bežní spotrebitelia takýmto spôsobom ovládali svoj televízor, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Predovšetkým je takéto riešenie extrémne drahé, ale o tom neskôr. Takisto to nie je pohodlné a ani zdravé, nakoľko by sme mali LCD displeje sledovať zo vzdialenosti aspoň 2,5-násobku ich uhlopriečky. A napokon by to nebolo ani kvalitné, keďže raster štandardného Full HD rozlíšenia je na rozmernom paneli zblízka jasne vidieť.
Na biznis účely je použitie televízora úplne opačný prípad. Sharp ponúkne obraz minimálne porovnateľný s projektorom, navyše môžete do prezentácií v reálnom čase dopĺňať poznámky, zvýraznenia a tiež na tom istom prístroji chod programu riadiť. Jediným, ale obrovským problémom je cena. Za takmer 14 000 dolárov (asi 10 600 €) si takéto niečo nedovolia snáď ani vysoko solventné firmy, zvlášť v tejto dobe. Nedotykový 80“ variant pritom bude stáť 2,5-krát menej, a to už má v sebe poriadny príplatok za exkluzivitu.
Zdroj a foto: Engadget, Sharp