Čínska automobilka Wuling je pripravená konkurovať aktuálne najlacnejšiemu a najpredávanejšiemu elektromobilu BYD Seagull. Na trh prináša novú verziu svojho malého mestského modelu Bingo s viacerými vylepšeniami.
Hoci sa dizajn príliš nemení, model dostáva nové úrovne výbavy s vyšším štandardom a na dnešné pomery aj celkom prekvapivo nižšiu cenu.
Konkurenčný elektromobil BYD Seagull vzal lokálny čínsky trh útokom a niet sa príliš čomu čudovať. Za cenu v prepočte približne 8 900 eur, ponúka podľa metodiky CLTC dojazd od 305 do 405 kilometrov, digitálny infotainment systém a vzhľad z pera bývalého dizajnéra Lamborghini.
Hoci sa americké a európske automobilky obávajú, že ich predajom poškodia práve takéto čínske automobilky, silný konkurenčný boj aj prostredníctvom znižovania cien, prebieha aj medzi nimi samotnými. V automobilke Wuling (SGMW), ktorá má v tejto cenovej vojne najhorúcejšie želiezko v ohni, však má svoj podiel aj americká skupina General Motors.
Vylepšený Wuling Bingo ponúka aj v najnovšej verzii zaoblený dizajn nie príliš vzdialený autám značky Smart, čím sa hneď na prvý pohľad líši od konkurenčného modelu Seagull s agresívnymi črtami. Dostupný je vo verziách Light, Enjoyment, Lingxi connected a Lingxi premium s dojazdom od 203 do 410 kilometrov podľa metodiky CLTC. Z pohľadu metodiky WLTP využívanej v našich končinách budú tieto čísla o niečo menšie.
Na rozdiel od predchádzajúcej verzie, sa bude Bingo po novom v každej z týchto štyroch výbav môcť nabiť prostredníctvom rýchlej DC nabíjačky z 30 na 80 % v priebehu 35 minút. Verzie s 31,7 a 37,9 kWh batériou majú vo výbave aj naďalej elektromotor s výkonom 67 koní, ktorý je ale po novom chladený vodou, čo mu umožní dosahovať dlhodobo vysoký výkon. Základná verzia so 17,3 kWh batériou je vybavená rovnakým motorom s výkonom 41 koní. Maximálna rýchlosť modelu je 130 km/h.
V najnižšej verzii je Bingo na čínskom trhu dostupný v prepočte za zhruba 7 299 eur, čím opticky výrazne podráža štartovaciu cenu 8 900 eur konkurenčného modelu Seagull. Je ale potrebné brať do úvahy, že Wuling takúto cenu dosiahol pri výrazne nižšom výkone pohonu, zatiaľ čo BYD so svojim modelom s vyššou cenou začína aj na vyššom výkone 74 koní.
V rovnakej výbave sú od seba tieto modely vzdialené necelými dvomi stovkami eur, kde má Seagull navrch o niečo vyšším výkonom, zatiaľ čo Bingo o necelých 30 kilometrov dlhším dojazdom. V konečnom dôsledku z tejto súťaže ťaží spotrebiteľ, ktorý sa môže tešiť z ďalšieho zaujímavého elektromobilu so štartovacou cenou hlboko pod hranicu 10-tisíc eur.