Spolu s minimalistickým elektrickým mikrobusom Canoo prichádza prvýkrát aj myšlienka predplatného vozidla, tak ak to poznáme z Netflixu.
Spoločnosť Canoo, dva roky po svojom založení, predstavuje ich prvé elektrické vozidlo. Zvláštne pôsobiaci mikrobus si však nebudete môcť kúpiť, len predplatiť.
Kanoe, ako môžeme vozidlo familiárne nazvať, má podľa EPA dojazd približne 400 kilometrov a batériu na 80% nabijete za približne 30 minút. Sú to všetko hodnoty, ktoré uvádza výrobca. Batéria má 80 kWh a nachádza sa tu jediný motor na zadnej náprave s výkonom 300 konských síl, resp. 220 kW. Výkon motora však nemá slúžiť na dosahovanie rýchlostí, ale na to, aby bez problémov utiahol Canoo ako prázdne, má hmotnosť 2 020 kilogramov, tak aj plne obsadené, predpokladaná hmotnosť 2 600 kilogramov.
Projekt je cielený na autonómnu jazdu preto je vybavený siedmimi kamerami, piatimi radarmi a dvanástimi ultrazvukovými senzormi. Výrobca tvrdí, že po hardvérovej stránke je auto absolútne pripravené na jazdy bez vodiča, dotiahnuť treba len softvér.
Pri prvom pohľade na Canoo si poviete, že ide o doslova futuristickú záležitosť. V interiéri by ste preto prirodzene očakávali množstvo displejov. Opak je pravdou. Interiér je až prekvapivo minimalistický, nenájdete tu žiaden displej, dokonca palubovka vodiča je takmer bez ukazovateľov.
Výrobca tvrdí, že vybavovať časť pre pasažierov akýmkoľvek infotainmentom je zbytočné, nakoľko pasažieri budú mať svoje osobné zariadenia, v ktorých majú všetko čo sa im žiada. Smartfóny sa však budú dať s Canoo prepojiť.
Minimalistický prístup v Canoo zvolili z jednoduchého dôvodu. Rozhodli sa pozrieť na automobil z úplne opačného uhlu pohľadu. Zatiaľ čo dnes sa autá budú z pohľadu hodnoty a vyvolania emócie, Canoo je postavený výslovne na úžitku. Aj preto si tento zvláštny mikrobus nebudete môcť kúpiť, len predplatiť.
Canoo je na autonómnu jazdu pripravené až do tej miery, že ide o prvé vozidlo, ktoré nemá hardvérom spojené kolesá a volant. Ovládanie je čisto elektrické, čím sa má dosiahnuť väčšia jemnosť ovládania. Pri pohľade na kokpit vodiča vás zrejme aj napadne, že tento priestor je navrhnutý tak, že sa jedného dňa úplne zruší, aby sa rozšíril priestor pre pasažierov.
Niekoľko prototypov beta je už pripravených na testovacie jazdy a spoločnosť je na prahu výroby. Prvé plne funkčné a nasadené Canoo by malo brázdiť ulice Los Angeles v roku 2021. O cene vozidla spoločnosť zatiaľ stále mlčí.