- #Autá
- 3 min.
- 20.11.2023
BYD ide Tesle po krku, predstavilo elektriku s divným názvom, ale super výbavou
Čínske BYD na domácom autosalóne v Guangzhou predstavilo nový model s podivným názvom, ale jasným konkurentom – Tesla Model Y.
Extrémne obľúbený elektromobil je úspešný hlavne vďaka veľkorysému priestoru, typu konštrukcie SUV, veľmi slušnému dojazdu i výkonu a nakoniec aj prijateľnej cene. Toto sa snaží mnoho výrobcov napodobniť.
Jedným sa darí lepšie, iným horšie a medzi prvú skupinu sa chce zaradiť aj BYD. Na domácom autosalóne preto predstavilo model Sea Lion 07 (Uškatec). Prečo dáva automobilka elektromobilom názvy zvierat, nevyše takéhoto typu (BYD má aj model Seal – Tuleň), je záhadou. Aj táto novinka je síce v modelovom rade Ocean, no v oceáne sú aj krajšie zvery ako práve tieto.
Záhadou ale nie je výbava tohto malého SUV, alebo ak chcete cross-overu. Karoséria nesie dizajnové prvky ostatných modelov, no pod dizajn sa podpísal Wolfgang Egger, ktorý bol šéfom dizajnu v Audi a Lamborghini. Samozrejmosťou sú zapustené kľučky dverí či úzky LED pás pre denné svietenie či združené zadné svetlá. Na to, že ide o elektromobil má ale množstvo prvkov a predelov v prednej maske. Tá je však prakticky plná.
Silueta vozidla ale naznačuje, že Sea Lion 07 nebude žiadny drobček a ani batožinový priestor nebude na zahodenie. Na dĺžku má mať 4,83 m, na šírku 1,93 m a na výšku 1,62 m. Skateboardová konštrukcia dovolila výrobcovi vytvoriť takmer 3-metrový rázvor kolies. To sú rozmery (+/-) ako Tesla Model Y a aj preto je Sea Lion 07 veľkým konkurentom práve pre Model Y.
Nový model má byť postavený na aktuálnej platforme od BYD, tú firma nazýva e-platform 3.0. Výhodou je, že batéria je zabudovaná rovno v konštrukcii skateboardu čím je odolnejšia a pevnejšia a teda i bezpečnejšia. Zároveň sa znížil počet dielov čo ju mierne odľahčilo ale aj zväčšilo vnútorný priestor vozidla.
Novinka by sa mala predávať na domácom trhu s cenou od 200 000 CNY do 260 000 CNY, v závislosti od výbavy. V prepočte na našu menu je to len 25 500 – 33 200 €. Verzie sa majú líšiť nielen pohonom, ale aj výbavou. Poháňaná bude buď len zadná náprava, alebo obe. Chýbať nemajú moderné prvky od BYD ako DiSuc či iTAC.
Batéria by mala mať v najvyššej verzii kapacitu 82,6 kWh. Žiaľ, bližšie parametre čínska automobilka zatiaľ neprezradila.