Reklama

Bude rok 2019 rokom rolovateľných OLED televízorov?

Zdroj | LG
Richard Pliešovský
Zdroj | LG
Zdroj | LG

Spoločnosť LG predstavila pred necelým rokom, na veľtrhu CES 2018, prototyp rolovateľného televízora. Išlo o 65-palcovú OLED obrazovku so 4K rozlíšením. Podľa najnovších správ chce takéto „rollable“ televízory predávať už v budúcom roku. No aj Samsung plánuje na rok 2019 skúšobnú produkciu s flexibilnými a rolovateľnými TV.

Myšlienka rolovateľného televízora má praktickú aj dizajnovú logiku Ak používateľ nechce, aby mu veľká obrazovka narúšala interiér, zroluje sa do podstavca v spodnej časti. Praktický význam by to mohlo mať aj v konferenčných miestnostiach, niečo na štýl premietacieho plátna, ktoré sa vysunie, len keď je to nutné. Toľko teória. Či nebude prekážať pomerne veľký podstavec, kde sa ukryje celá elektronika alebo jeho vyššia cena, je vec druhá.

Pozrite si

Už aj Samsung má prvý ohybný mobil, zatiaľ nepôjde do predaja

Samsung, ďalší svetový výrobca displejov a televízorov, sa doteraz orientoval skôr na malé rolovateľné displeje, napríklad pre smartfóny. Zdá sa však, že ani on si nechce nechať ujsť nový trend a nedávno mu bol priznaný patent v USA práve na dizajn rolovateľnej OLED obrazovky.

Zdroj | OLED-info

Zatiaľ čo sa obrazovka v LG otáča vertikálne a ukladá do podstavca, Samsung si patentoval iný dizajn, kde sa displej pohybuje horizontálne. Na prvý pohľad sa zdá riešenie od LG rozumnejšie, avšak zatiaľ len porovnávame nákres a funkčný prototyp.

Pozrite si

Samsung bude mať ešte viac štýlových televízorov

LG očakáva, že predaj OLED a „rollable“ displejov oživí stagnáciu ich produktov, ktoré čelia poklesom cien a silnej čínskej konkurencii. OLED televízory celosvetovo pokrývajú len 1,1 % trhu, čo je oproti nadvláde 98 percent LCD obrazoviek mizivý podiel. Podľa údajov portálu Statista sa v roku 2019 predá o 70 % viac OLED televízorov, čo v reálnych číslach znamená 4 milióny kusov, oproti 2,35 milióna predaných v tomto roku.

Zdroj | LG

Čo nás teda čaká na budúci rok? Vymeníme naše doterajšie TV s plochou obrazovkou, ktoré majú konečne elegantný dizajn, za obdĺžníkové krabičky, odkiaľ sa budú vysúvať displeje? Určite nie. Ide skôr o marketing a publicitu, ktorá má ukázať, aké dokonalé obrazovky majú LG, Samsung, či ďalší producenti.

Pozrite si

LG dnes predstavila tri soundbary s moderným dizajnom a Dolby Atmos

Z praktického hľadiska to nemá pre bežných konzumentov relevantný význam. Veľké spoločnosti však neustále hľadajú spôsoby, ako nám predať nový televízor, aj keď ten „starý“ stále zodpovedá svojimi parametrami požiadavkám používateľa. Po fiasku s 3D obrazom sa zrejme dočkáme ďalšieho, tentokrát s rolovateľnou obrazovkou. Alebo si myslíte, že práve toto je budúcnosť naších telkáčov?

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.