Adobe, New York Times Company a Twitter sa spojili, aby mohli úspešne bojovať proti digitálnym podvodom. Nový štandard by mal okrem toho prinášať ocenenie pôvodným tvorcom.
Uvedené spoločnosti ohlásili iniciatívu za lepšiu autentickosť obsahu, ktorá chce priniesť nový priemyselný štandard na prisudzovanie autorov digitálnych médií. Ak sa to podarí úspešne uviesť do praxe, bude oveľa jednoduchšie zistiť autora obrázka alebo videa a tiež, či s nimi nebolo manipulované a neboli zneužité.
„S rozširovaním digitálneho obsahu chcú ľudia vedieť, že obsah, ktorý vidia, je autentický,“ povedala výkonná viceprezidentka Adobe Dana Rao. „Aj keď je to obrovská výzva, sme nadšení, že presadzujeme prijatie systému prideľovania obsahu v celom odvetví spolu so spoločnosťami New York Times Company a Twitter. Pre technologické a mediálne spoločnosti je rozhodujúce, aby sa teraz spojili s cieľom umožniť spotrebiteľom lepšie vyhodnotiť a porozumieť online obsahu.“
Pri čoraz masívnejšom využívaní deepfake a ďalších dezinformačných metód bude schopnosť zabezpečiť priraďovanie obsahu skutočným autorom a tvorcom rozhodujúca pre online vydavateľov. Len tak totiž dokážu zabezpečiť transparentnosť a dôveryhodnosť.
Adobe, New York Times a Twitter veria, že vytvorenie dlhodobého riešenia je spoločnou zodpovednosťou tvorcov, technológií a mediálnych spoločností. Len spoločným úsilím bude možné urýchliť pokrok v tejto oblasti.
Adobe vyvíja systém prihlásenia, ktorý umožní tvorcom a vydavateľom bezpečne pripojiť údaje o pripisovaní k obsahu, ktorý chcú zdieľať. Rámec je navrhnutý tak, aby umožnil autorom overiť ich obsah tak, aby dostali správne priraďovanie. Spotrebitelia získajú stopu pripisovania, ktorá im poskytne väčšiu dôveru v autentickosť obsahu, ktorý konzumujú. Adobe demonštrovalo prototyp tejto technológie vo Photoshope na nedávnej konferencii Adobe MAX.
„Rozpoznanie dôveryhodných správ na internete je jednou z najväčších výziev, ktorým zákazníci v súčasnosti čelia,“ povedal Marc Lavallee, vedúci výskumu a vývoja New York Times. „Boj proti dezinformáciám bude vyžadovať spoluprácu celého ekosystému – tvorcov, vydavateľov a platforiem. Táto iniciatíva je len základom otvorených štandardov a protokolov.“
Adobe, New York Times a Twitter teraz v najbližších mesiacoch plánujú osloviť s iniciatívou za autentickosť obsahu ďalšie technologické a mediálne spoločnosti. Potom sa má konať samit, kde sa budú hľadať odpovede na množstvo otázok a technických problémov.
Zdá sa však, že myšlienka na vznik univerzálneho štandardu, vďaka ktorému bude ľahké zistiť autora digitálneho diela, je správny spôsob, ako bojovať voči deepfake, podvodom a dezinformáciám.