Americká spoločnosť Bose a jeho divízia Automotive Systems počas domácej výstavy CES 2019 v Las Vegas predstavila novú technológiu – Bose QuietComfort Road Noise Control. Ide o čosi podobné (minimálne významom) ako v slúchadlách Bose s aktívnym potláčením okolitého hluku, ale pre automobily. Technologicky je to ale o čosi komplikovanejšie a komplexnejšie.
Bose QuietComfort Road Noise Control (RNC) je systém pozostávajúci z akcelerometrov na šasi, mikrofónov v kabíne, výkonného hardvéru a samotných reproduktorov v automobile.
Systém deteguje všetky otrasy prichádzajúce od kolies a monotónne zvuky prenikajúce do kabíny a automaticky ich redukuje, podobne ako to robí systém QuietComfort v slúchadlách. Oceniť by to mali hlavne používatelia pri vyšších rýchlostiach, kedy je hluk v kabíne výrazne vyšší, ako pri mestskej premávke.
Algoritmy redukujúce nepríjemný hluk vraj fungujú na akejkoľvek ceste a povrchu, vrátane ciest z mačacích hláv. Systém by mal zároveň učiť správaniu sa automobilu, napríklad ak auto hučí samé o sebe, Bose QuietComfort Road Noise Control sa toto hučanie naučí eliminovať okamžite.
Výhodou systéme má byť aj redukcia hmotnosti. Prémiové automobilky majú síce svoje modely odhlučnené veľmi dobre, no na hmotnosti automobilu môže pridať desiatky kilogramov navyše. To ale nepomáha spotrebe paliva. V budúcnosti, kedy každý kilogram zaváži pri spotrebe elektriny môže byť takýto systém veľkým plusom.
Žiaľ, QuietComfort Road Noise Control nie je možné do automobilu doinštalovať dodatočne. Systém musí byť súčasťou samotnej tvorby a stavby vozidla. Automobilky tak systém môžu ponúkať ako doplnkovú výbavu, alebo súčasť vyšších výbav. Bose spolupracuje s viacerými značkami sveta, takže systém QuietComfort Road Noise Control nemusí byť vidinou ďalekej budúcnosti.
Navyše už v súčasnosti Bose do viacerých modelov inštaluje systémy ako Engine Harmonic Cancellation (EHC) pre elimináciu hluku od motora a Engine Harmonic Enhancement (EHE) naopak pre zvýšenie hluku, ale toho zaujímavého, športového.