Z času na čas sa objaví startup, ktorý rieši reálny problém, a teda sa stane úspešným. Omnoho častejšie sa však jedná o projekty ako Bodega.
Podľa dostupných informácií zlyhá približne 90% startupov. Chybou zvyčajne býva fakt, že projekt nerieši žiaden reálny problém, ktorý by mu zabezpečil predaje.
Ako dobrý príklad môže poslúžiť odšťavovač Juicero. Ten vyzbieral neuveriteľných 120 miliónov dolárov, ktoré sa ale neskôr ukázali ako peniaze vyhodené do vzduchu. 400 dolárový gadget mal len jedinú funkciu, a to vyšťaviť džús z licencovaného vrecúška, pričom cena jedného sa pohybovala na úrovni 5 až 8 dolárov. Neskôr sa dokonca dostalo na povrch, že na celý proces odšťavovač vôbec nie je potrebný.
Investori ani zakladatelia projektu (ktorí sú bývalými zamestnancami Google) sa ale, vyzerá, nepoučili. A tak tu máme nový startup, ktorý stojí za vývojom inteligentnej skrinky. V podstate ide o klasický predajný automat, akých nájdeme i na Slovensku mnoho. Jediným rozdielom je, …, vlastne tu nenájdeme žiaden pridaný benefit.
Bodega má byť umiestnený na miestach, kde bude používateľom uľahčovať život. Nachádzať by sa preto mohol napríklad v panelákoch, kde by nájomníkom ušetril cestu do obchodu kvôli zubnej paste. Nápad za milión, čo poviete?
V čase rýchlych donáškových služieb ale môže projekt naraziť hlavou na tvrdý múr. Amazon Prime Now vie napríklad v Manhattane, New Yorku, doručiť tovar za menej ako hodinu. A úprimne, kedy nie je hodina času na doručenie dostatočná?
Bodega sa nachádza už v 80 lokalitách na západnom pobreží krajiny. Do roku 2018 chce startup rozšíriť svoje pôsobenie na viac ako 1 000 miest. Uvidíme, ako bude myšlienka pokračovať, Juicero totiž na začiatku vyzeral tiež sľubne. Medzi kľúčové aspekty bude patriť umiestnenie, ako aj obsah takýchto skriniek.