Reklama

BMW X6 M60i ohuruje výkonom a komfortom, ale toto mu neprepáčite [test]

Roman Calík

BMW X6 je bezpochyby jedným z najkrajších SUV Coupé, aké na cestách môžete vidieť. V zásade vytvorilo samostatnú kategóriu modelov a inšpirovalo celý trh.

Tretia generácia zobrala z automobilky všetko dobré, ale prekvapila aj chybičkami, ktoré by som v aute za takmer 140 000 eur nechcel vidieť. Však sa na to so mnou pozrite.

Aktuálna generácia modelu BMW X6 je dizajnovo vyvážená a dovolím si tvrdiť, že zo všetkých najkrajšia. Dizajn je subjektívny, ale testovanej verzii BMW X6 M60i xDrive nemám čo vytknúť, naopak. Páčia sa mi M-kové krivky, kde najmä vpredu neprehliadnete výraznú čiernu lesklú BMW masku efektne prepojenú s predným nárazníkom. Takto X6-ka pôsobí dravo, navyše po facelifte prichádza s úplne novým svetelným podpisom. Zbohom Angel Eyes, mnohí možno i smútia. Ale grafika nových adaptívnych LED svetlometov vie ohúriť a vyslovene má športový charakter.

Obsah pokračuje pod reklamou

Osobne ma dostal aj príplatkový lak M Isle of Man Green, asi by som si X6-ku M60i ani inak nenakonfiguroval. Púta pozornosť a nechá vyniknúť všetkým M-kovým prvkom vrátane čierneho laku, ktorý nájdete nielen ako lem okien, ale i na M-kových spätných zrkadlách či na zadnom minimalistickom spojlery. A tie 22-palcové disky, WOW. Aby toho nebolo málo M Sport Pro balík pridáva aj modré brzdy a ďalšie prvky nielen v exteriéri, ale aj interiéri, z ktorých budete doslova nadšení.

A zozadu pochvala na dizajnérsky tím BMW pokračuje. Široké zadné LED svetlá, mohutný kufor a opäť ikonicky tvarovaný M-kový zadný nárazník s priznanými koncovkami výfukov. Jednoducho takto si predstavujem športové štýlové M-kové BMW súčasnej doby, teda doby, kedy BMW vyzerá skvelo a nie je prehnane a za každú cenu futuristické.

A dobrý dojem pokračuje aj vo vnútri, bez toho, že by ste šliapli na pedál, oceníte už na pohľad mimoriadne kvalitné materiály, ktoré vás doslova obklopia. BMW Individual kožené čalúnenie „Merino“ Ivory White dodáva X6-ke extrémny luxusný dojem, ale nechcel by som ho vo svojom aute. Prečo? Pozrite sa na fotografii nižšie, ako vyzerá sedadlo vodiča po nájazde 10 000 km, teda nájazde testovaného modelu. A to som presvedčený, že sa priebežne auto vhodne umýva, aj keď pravdepodobne starostlivosť by ste mu ako majiteľ venovali väčšiu. Nie, nie a nie, takto nechcete aby vyzeralo vaše prémiové BMW pár mesiacov od prevzatia v showroome.

Dobrou správou je, že facelift priniesol nové technológie a kompletne nové usporiadanie palubnej dosky v štýle najnovších modelov BMW, a tak tu nájdete dvojicu prepojených obrovských displejov pod označením BMW Curved Display. V zásade je tak k dispozícii 12,3-palcový digitálny displej vodiča, ktorý si môžete prispôsobiť podľa seba a nechýba mu ani inovatívne AR zobrazenie, kedy vám premieta asistečné systémy priamo do reálneho pohľadu z kamery na situáciu pred vami. Toto je mimoriadne efektné, avšak mám s týmto riešením menší problém.

Rozmýšľam totiž, načo je to dobré, keď zároveň máte k dispozícii špičkový Head-up displej, a teda, že BMW ho robiť vie. Má špičkové rozlíšenie, je veľký a všetky potrebné údaje vidíte premietané pred auto a pozeráte sa na ne cez čelné sklo…prečo by som mal klopiť oči nižšie a pozerať sa na AR zobrazenie na prístrojovom displeji predo mnou? Keď ten head-up displej je fakt top trieda!

Ďalší displej vrámci riešenia BMW Curved Display je 14,9-palcový dotykový displej operačného systému BMW Operating system 8.5. Ten vás ohúri, rovnako ako displej pred vodičom, prehľadnou grafikou a špičkovým rozlíšením. Ak ste už v nejakom novom BMW sedeli, viete presne ako a čo kde hľadať. Na prvýkrát však môže byť množstvo ikoniek v jednotlivých menu systému mätúce. Ale garantujem vám, že ak si BMW X6 kúpite, budete presne vedieť, kde a čo hľadať.

Obsah pokračuje pod reklamou
Pozrite si

Nové BMW X3 je modernejšie, no necháva si aj naftový motor

Navyše je systém maximálne prispôsobiteľný, môžete si upraviť hlavné menu s widgetmi, máte tu k dispozícii rýchle voľby po potiahnutí prsta smerom zhora nadol (podobne ako na smartfónoch) a dokonca si môžete inštalovať vlastné aplikácie, vrátane multimediálnych ako napríklad YouTube.

Mňa osobne teší, že tu nechýba ani rekordér, kedy si viete nastaviť nahrávanie až do 30 sekúnd pred a 30 sekúnd po udalosti, čo sa hodí napríklad v prípade havárie. Jednoducho ak by došlo ku kolízii, máte istotu, že situáciu máte nahratú zo všetkých 4 kamier, ktoré monitorujú okolie X6-ky. Ak máte BMW a túto funkcionalitu ste ešte neobjavili a neaktivovali si nahrávanie, rozhodne odporúčam. Nahrávať sa dá aj na základe vášho pokynu, nemusí ísť len o automatické nahrávanie v prípade udalosti.

Kvalita záznamu z kamier je kapitola sama o sebe, BMW má kamery špičkové, rovnako ako zobrazenie obrazu na displejoch. Parkovanie len vďaka kamerám a pohľadu na 360-stupňové okolie je doslova hračkou. Ale aj ta sa žiaľ niečo nepodarilo a nepoteším vás. Zadná kamera nemá ostrekovanie, ako to na modernejších modeloch BMW býva zvykom. Navyše najmä po daždi zobrazuje obraz veľmi nepekne, vidíte doslova dažďové kvapky, ktoré výrazne kazia dojem z cúvacej kamery, opäť sa pozrite na fotografiu nižšie, toto vás jednoducho pri takto drahom aute zamrzí.

A ešte viac budete nemilo prekvapení, ak otvoríte kufor. Jednoducho za dažďa sa kľudne stane, že voda vám po otvorení ošpliecha aj vnútro batožinového priestoru. Ak máte kryt, tak našťastie všetko zastaví ten, aj keď ten pohľad na kryt s vodou nepoteší. Ak by ste však prevážali niečo, kedy kryt nemáte, jednoducho obsah kufra „oblejete“ a to X6-ke neviem odpustiť! Nech sa na mňa v BMW nechnevajú, ale takéto niečo by sa v 3. generácii obľúbeného modelu objaviť nemalo ani omylom.

Za čo si však BMW naopak zaslúži obroskú pochvalu je aplikácia či asistenčné systémy. Tu budete modelu ťažko hľadať konkurenciu, takto vyladené a nastavené technológie neponúka snáď nikto na trhu. Aplikácia je prehľadná, informuje vás o každej jazde, viete si cez aplikáciu auto klimatizovať, otvoriť/zatvoriť a tak podrobné štatistiky vás budú jednoducho baviť. Ide sa až do takých detailov, že aj „obrázok“ auta v aplikácii je identický s vašo konfiguráciou, to jednoducho musíte zažiť. Po takejto skúsenosti s aplikáciou sa vám ostatné, budú zdať nemoderné, málo funkčné a zastaralé.

A čo tie asistenty? Aj ja v mojom okolí poznám ľudí, čo ich vypínajú. Nepochopím to, ale budiž. Avšak ak idete na dlhšiu trasu, možno pochopíte ich zmysel. Pokiaľ si nakonfigurujete najvyššiu verziu systémov Driving Assistant Professional, máte k dispozícii aj poloautonómnu jazdu nielen na diaľnici. BMW X6 vás bude dokonale držav v jazdnom pruhu, sleduje mŕtvy uhol a neodovolí vám odbočiť, ak je to nebezpečné.

V zápche vie BMW X6 vytvoriť záchrannú uličku, prispôsobuje sa terénu, takže vie spomaliť/zrýchliť do zákrut, kruháčov a všetko je tak intuitívne, že napríklad ak idete obočiť doprava a dáte smerovku, auto vie, že budete odbočovať a samé spomalí…aj keď trasu nemáte v navigácii.

Obsah pokračuje pod reklamou
Pozrite si

BMW i5 M60 – šialene výkonný sedan a skvelý elektromobil [test]

Pridajte k tomu možnosť preberania rýchlostí s nastavením prebratej rýchlostí napríklad pre rýchlosti do 60 km/h si nastavíte + 3 km/h alebo – XY km/h, ako je vám lepšie. Pre rýchlosti od 60 km/h si nastavíte zase iné hodnoty, napríklad + 5 km/h. Auto tak po stlačení SET preberie napríklad 130-ku, ale rovno nastaví rýchlosť 135 km/h. A aby som nezabudol, X6-ka vie aj sama preraďovať v jazdných pruhoch, a ide jej to skvele.

Ak spojíte kvalitu asistentov s extrémnym komfortom na palube, pretože podvozok je aj napriek športovému charakteru špičkovo vyladený, užívať si budete každú jazdu. S režimami jazdy sa vám zmení nielen nastavenie auta ale aj atmosféra na palube, ak máte radi vlastné nastavenia, tak okrem režimu SPORT a SPORT PLUS si môžete nastaviť aj vlastný SPORT INDIVIDUAL, kedy si vy určíte, ako sa majú správať tlmiče, reakcie na pedál a podobne.

A áno, X6 M60i je o zážitkoch z jazdy, preto pochopím, keď si budete chcieť toto štýlové športové SUV Coupé užiť naplno. Výkon 390 kW/530 koní robí z tejto X6-ky poriadne žihadlo. Aby aj nie, z 0 na 100 km/h zrýchlite za 4,3 sekundy a tak na križovatkách necháte za sebou aj väčšinu výkonných elektromobilov. Zvuk je typický pre BMW, budete ho milovať. Jednoducho jazda je obrovská radosť, X6-ka vás podrží v zákrutách, no keď chcete predbehnete kedykoľvek kohokoľvek. Jazda vás bude baviť, a to píšem ja, ktorý mám rád elektromobily a ticho v aute. X6-ku by som si elektrickú nekúpil, vyslovene sa jej hodí charakter, aký dostala.

Daňou však budú náklady na 100 km jazdy, jednoducho moja spotreba počas testu sa ustálila na 13,0 l/100 km. A to som nebol ďaleko od dlhodobého priemeru, ktorý sa po prejdení 10 615 km ustálil na 13,2 l/100 km. Chápem, že to za menej veľmi nejde, ale tu by elektromobilisti doslova plakali. Platiť za každých prejdených 100 km cca. 20 eur namiesto cca. 5 eur (hrubé odhady spotreba/cena benzínu/cena kWh z domáceho nabíjania), to je veľký rozdiel.

Rozdiel je však aj v zážitku, ktorý si s BMW X6 M60i xDrive kupujete. Ak máte 137 473 eur, čo je výsledná cena nakonfigurovanej testovanej verzie, možno vás však tá spotreba zaujímať nebude. Za mňa ide o skvelé auto, s ktorým si jazdu užijete, škoda len maličkostí, ktoré by mi ako majiteľovi prekážali.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.