Reklama

BMW vymení elektrický pohon za vodík v rámci logistiky závodu v Nemecku

Zdroj | BMW
PR článok
Zdroj | BMW
Zdroj | BMW

Ťažné vlaky a vysokozdvižné vozíky na prepravu komponentov v rámci závodu BMW v Nemecku bude poháňať vodík. Postupný prechod z elektrického na vodíkový pohon bude ukončený do 2030.

Závod spoločnosti BMW Group v Regensburgu plánuje využívať vodík pre svoju výrobnú logistiku. Od roku 2026 nasadia v závode na všetky prepravné a logistické úlohy ťahače a vysokozdvižné vozíky na vodíkový pohon. To zahŕňa operácie v lisovni, karosárni a montáži, čím sa zabezpečí, že potrebné komponenty a jednotlivé súčiastky prídu na správne miesta včas.

Cieľom projektu je využiť výhody vodíkového pohonu. „Postupný prechod z elektrického na vodíkový pohon nás privádza o ďalší krok bližšie k BMW iFACTORY, našej digitálnej a udržateľnej továrni budúcnosti,“ hovorí Armin Ebner, riaditeľ závodu BMW Group Regensburg.

Obsah pokračuje pod reklamou

„Prechod výrobnej logistiky z elektriny na vodík diverzifikuje energetický mix nášho závodu, optimalizuje logistické procesy a šetrí cenný priestor“, vysvetľuje projektová manažérka Katharina Radtke. „Výhoda vodíka spočíva vo veľmi rýchlom tankovaní časovo porovnateľnom s konvenčnými palivami. Potrebné čerpacie stanice nainštalujeme priamo v rôznych výrobných oblastiach a nezaberú veľa miesta.“

Zdroj | BMW

Celý logistický park v závode v Regensburgu v súčasnosti využíva elektrický pohon. Batérie používané v priemyselných vozíkoch treba meniť dvakrát za zmenu. Výmena batérie, ktorá sa vykonáva ručne pomocou žeriavu, trvá približne 15 minút a vyžaduje si priestor.

Aby sa v budúcnosti zabezpečili rozsiahle dodávky vodíka, závod BMW Group v Regensburgu začína s inštaláciou dvojkilometrovej siete potrubí so šiestimi decentralizovanými čerpacími stanicami. Hotová bude do začiatku roku 2026. Tieto stanice budú zásobovať logistickú flotilu v rôznych výrobných priestoroch vodíkom, dodávaným v špeciálnych návesoch, ktoré možno použiť aj ako medzisklad. „Po dokončení konverzie bude naša ročná spotreba vodíka približne 150 ton“, dodáva Radtke.

Logistická flotila v závode BMW Group Regensburg v súčasnosti zahŕňa približne 230 ťahačov a vysokozdvižných vozíkov. Prechod bude dokončený po etapách do roku 2030.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.